Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp att välja ny optik!

Produkter
(logga in för att koppla)

Blinded

Medlem
Vill köpa ett nytt objektiv som har en brännvidd runt 18-50mm med bländare 2,8 genom hela brännvidden, en autofokus som inte missar ofta (vilket den gör på mitt nuvarande 18-125) och det ska ju så klart vara skarpt.

Skulle behöva tips på objektiv som ligger hyffsat nära dem kriterierna kostar någonstans runt 4000kr

Är jätte tacksam om någon har några bra tips!

Tack för dem snabba svaren! glömde visst skriva att jag har en canon kamera =).. har kikat på de objektiv ni tipsat om men blev lite osäker på dessa då jag läst i en del recensioner att autofokusen missar endel på sigmas och tamrons..

Med en budget på 4000:- blir det svårt att välja något annat än Tamron eller Sigma. I så fall föreslår jag att du tar en titt på andrahandshandeln, dvs begangat på t.ex. Fotosidan, Tradera eller Blocket.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar