Rade31
Medlem
Har köpt ett enkelt hemmastudiokit med två externa blixtar, softbox, paraply och trådlös radiosändare och mottagare från Kaffebrus. Är total nybörjare och fick rätt så taskiga bruksanvisningar från Kaffebrus. Ar en Canon EOS 400 d. Har lyckats koppla ihop allt så att båda blixtarna går av när jag trycker på testknappen på sändaren som sitter på kameran. Men när jag prövar fota så händer ingenting med blixtarna. Det verkar alltså som att sändaren pratar med mottagaren på blixten, men kameran pratar inte med sändaren så att den skickar signal till mottagaren när jag trycker på avtryckaren.
Fick en synkkabel med sändar och mottagarkitet. Är det denna som ska kopplas mellan sändaren och kameran, eller? Jag hittar inget uttag som verkar passa synkkabeln. Eller är det är nåt med inställningarna i kameran som jag måste ändra?
Har lusläst manualen till kameran och hittar ingen info om detta. Finns det någon som kan hjälpa mig? Är så depserat ivrig att komma igång och det är så frustrerande när jag inte får det tekniska att funka.
Fick en synkkabel med sändar och mottagarkitet. Är det denna som ska kopplas mellan sändaren och kameran, eller? Jag hittar inget uttag som verkar passa synkkabeln. Eller är det är nåt med inställningarna i kameran som jag måste ändra?
Har lusläst manualen till kameran och hittar ingen info om detta. Finns det någon som kan hjälpa mig? Är så depserat ivrig att komma igång och det är så frustrerande när jag inte får det tekniska att funka.