Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp: anslutet med laddas inte

Produkter
(logga in för att koppla)

Rebeqa

Avslutat medlemskap
Jag håller på att gripas av panik! Jag har en HP ProBook 4710s (bärbar dator) som inte verkar vilja ladda sitt batteri. När jag har anslutit laddaren står det "(anslutet med laddas inte)". Någon som har råkat ut för samma sak och/eller som vet varför det står så?

Det är bara 23 % kvar så jag vet inte vad som händer när det blir 0 % om den inte vill ladda sig. :(

Jag har kontrollerat att den är ansluten, alltså att sladden sitter i ordentligt på alla vägarna från jackuttaget till datorn. Så det är inte det som felar (dessutom lyser ju skärmen upp som vanligt när jag stoppar i strömsladden).

Alla tips och råd mottages tacksamt! Jag har kikat i handboken men hittar inget om felet och har precis börjat googla på felet. Tydligen något typiskt för HP datorer? :O Jag har inte hittat någon lösning ännu men jobbar på det (ska börja göra en ny back up ifall att).

För övrigt är garantin ute, den är ca 1,5 år gammal.
 
Du behöver knappast panika med en backup. Data som ligger lagrat på hårddisken ligger kvar även om strömmen tar slut.
Och antagligen tar inte ens strömmen slut så länge du är ansluten.
Varför batteriet laddar har jag dock ingen aning om.

Petter ...
 
Kärlek till Google!

Jag har löst det nu.

Tillvägagångssätt:
1. Stängde av datorn
2. Drog ut strömladdaren
3. Tog ur batteriet
4. Satt i batteriet igen
5. Satt på datorn
7. Satt in strömladdaren
8. Anslutet och laddas

Frågar mig inte varför det hjälpte men jag provade bara det första förslaget som kom upp vilket var detta, och det fungerade. :D

Phew, så skönt!
 
Du behöver knappast panika med en backup. Data som ligger lagrat på hårddisken ligger kvar även om strömmen tar slut.
Och antagligen tar inte ens strömmen slut så länge du är ansluten.
Varför batteriet laddar har jag dock ingen aning om.

Petter ...

Haha! Det har du fullkomligt rätt i. Tänker som en kråka under stress. :p

För övrigt laddade batteriet inte, men du kanske bara skrev fel. ^^
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.