Wortexwoman
Aktiv medlem
Det är så här, jag har köpt en bärbar dator som jag har installerat CS2 på. Jag använder samma program på min stationära och där är det inget problem. Men jag måste ha missat någon inställning i CS2 när jag installerade det på min bärbara???
När jag öppnar mina JPG:s som är tagna med högsta upplösningen (Från min Canon 30D), jobbar lite med bilderna, sparar och stänger dem, utan att göra något med bildstorleken/upplösningen.
...så blir de i 72 PPI ??? På mitt gamla "stationära" CS2 så blir de 300 ju...
Vad är det jag har missat??? Det känns som om det är världens enklaste sak men det står helt still i huvudet.
(Bilderna kan landa på t ex 3000 x 2000 pixlar, 72 PPI och vara 4,5 MB stora när jag kollar egenskaper i t ex ACDSEE sedan)
...jag vill ju att de skall vara ca 300, inte 72!!!
När jag öppnar mina JPG:s som är tagna med högsta upplösningen (Från min Canon 30D), jobbar lite med bilderna, sparar och stänger dem, utan att göra något med bildstorleken/upplösningen.
...så blir de i 72 PPI ??? På mitt gamla "stationära" CS2 så blir de 300 ju...
Vad är det jag har missat??? Det känns som om det är världens enklaste sak men det står helt still i huvudet.
(Bilderna kan landa på t ex 3000 x 2000 pixlar, 72 PPI och vara 4,5 MB stora när jag kollar egenskaper i t ex ACDSEE sedan)
...jag vill ju att de skall vara ca 300, inte 72!!!