Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp!! 70-200vr

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle Kotte

Avslutat medlemskap
Mitt 70-200VR har lagt av. Varken VR eller AF-S funkar.
Får ingen "error indikering" i kameran. När kameran sätts på så hörs ett svagt tickande ljud från objektivet. Stänger jag av AF-S så slutar det tikande ljudet.
Någon som haft samma problem? Någon som har en teori om vad det kan vara?

PS: Köpte den här gluggen igår begagnad och såg fram emot en riktigt härlig fotodag idag :(
 
Jag känner inte till något om ditt objektiv, men för att allt ska fungera som det ska behöver objektivet och kamerahuset full kontakt med varann. Kan kontakterna vara smutsiga, möjligen? Prova att putsa kontakterna på objektivet med t.ex. alkohol.

Fungerar andra objektiv på kameran som de ska?

Per.
 
perstromgren skrev:
Har du pratat med säljaren?

Per.

Ja, jag har pratat med säljaren. Känner honom genom en kompis och jag vet att det är en helseriös kille som är mycket rädd om sina grejer. Det känns lika taskigt för honom som för mig att gluggen la av....

Om det hade varit en "dator" skulle jag beskriva det som om gluggen "hängt sig".
 
Det visste dom inte själva. Det bara hoppade igång när dom pillad med det som dom sa. Men jag har ett ganska tidigt exemplar, så jag saknade någon extra jordpinne som nikon tydligen gått ut med att äldre objektiv ska uppdateras med. Kanske var det jordfelsrelaterat...???
Kanske glömde jag stänga av kameran när jag tog bort/satte på ojektivet eller stängde av kameran inna VR parkerat sig..?? Något som jag hört kan göra att objektivet i värsta fall lägger av.

Hur som helst så funkar det klockrent nu!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.