Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HJÄLP - photoshop.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jago Svensson

Aktiv medlem
Tjena.
Sitter här och verkligen kokar framför photoshop.
Det är så att hemma så kör jag med 2 skärmar. Placerar menyer på den "externa" och bilderna på den interna. Nu när jag är hemma hos föräldrarna i 2 veckor och bara har skärmen på den bärbara. Men alla menyerna ligger fortfarande kvar på en "externa" som inte finns. Jag har lyckats få tillbaka genom att resetta pallet osv. men typ contrast/och de andra menyerna under den fliken vägrar komma tillbaka.
Går det att nollställa menypositioner på något sätt?.
MVH Jago
 
japp, har testat de. Det fungerar för de vanliga menuerna. typ penslar, palett, osv.
men dessa menyer under färginställning osv. går ej att få fram.
 
Har du provat att radera Photoshops inställningsfiler? Har funkat för mig några gånger när jag haft andra problem som inte någon "reset-funktion" klarat av.
 
Du kan testa hur långt du kan ställa om upplösningen för skärmen först. Kanske kan få tag på menyerna genom extremt hög upplösning.
 
Jago Svensson skrev:
nej, det har ja inte provat.Vilka skulle detta vara?
mvh

Såhär ser det ut hos mig:

C:\Documents and Settings\Björn\Appplication Data\Adobe\Photoshop\8.0\Adobe Photostop CS Settings

Byt filnamn på de filer du inte vill ha kvar så riskerar du ingenting om det inte fungerar sen (det är ju bara att ändra tillbaka filnamnet isf).

Lycka till!

/bjanha
 
bjanha skrev:
Såhär ser det ut hos mig:

C:\Documents and Settings\Björn\Appplication Data\Adobe\Photoshop\8.0\Adobe Photostop CS Settings

Byt filnamn på de filer du inte vill ha kvar så riskerar du ingenting om det inte fungerar sen (det är ju bara att ändra tillbaka filnamnet isf).

Lycka till!

/bjanha

Filnamn behöver inte bytas egentligen då filerna skapas på nytt direkt man startar Photoshop igen. Vill man dock vara på den absolut säkraste sidan är det självklart smart att byta namn på dem först :D
 
:D:O:V:E: skrev:
Filnamn behöver inte bytas egentligen då filerna skapas på nytt direkt man startar Photoshop igen. Vill man dock vara på den absolut säkraste sidan är det självklart smart att byta namn på dem först :D

Nu ska vi inte vara såna besserwissrar här, Daniel =) Jag sa så för att man kan ha som vana att alltid temporärt byta filnamn istället för att radera.
Precis som att lille Nicklas inte ska ta för vana att sikta på sin kompis med en knallpulverpistol bara för att den råkar vara oladdad. För nästa gång...
;-)

/bjanha
 
bjanha skrev:
Nu ska vi inte vara såna besserwissrar här, Daniel =) Jag sa så för att man kan ha som vana att alltid temporärt byta filnamn istället för att radera.
Precis som att lille Nicklas inte ska ta för vana att sikta på sin kompis med en knallpulverpistol bara för att den råkar vara oladdad. För nästa gång...
;-)

/bjanha

Haha... Åkej... Du har så rätt! :D
 
vet inte om det hjälper, men med "tab" döjls menyerna, och med "f" ändras arbetsytan, du kanske har kommit åt den?
 
Lite hjälp kanske

Om du har PC, högerklicka mitt på skrivbordet, >Egenskaper>Inställningar och sen max till höger. Funkar inte det, kan du kanske till och med trolla fram dom genom gå in på avancerat(samma flik) och sedan trixa med DPI inställningarna där.
Good Luck
Patrik
 
HAHA!! nu funkar det igen. veckan är räddad.
Det hjälpte att ta bort settings katalogen.
tusen tack till er alla.
Vad skulle jag göra utan er!.
MVH en glad jago!.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.