peter1969
Aktiv medlem
Min Nikon D70 drunknade i lördags efter att jag vadade lite för djupt vid en fisketur. Jag plockade ur batteriet så fort som möjligt och hängde upp kameran på tork. Efter två dagar kom displayerna tillbaks och efter fyra dagar började spegeln reagera när jag trycker av (och AF:en fungerar också). Kameran känner även av minneskortet eftersom den talar om hur många bilder som är kvar att fota.
MEN, spegeln fungerar inte som den ska och det blir inga bilder.
När jag trycker av öppnas spegeln men den stänger inte, det står ERR på displayen. När jag trycker en gång till stängs spegeln. Dessutom är "rullgardinen" som skyddar sensorn hela tiden stängd, enda gången när den är öppen är när jag använder spegellåset.
Jag behöver lite råd;
Är det dags att ge upp mina försök att rädda kameran?
Ska jag vara kool och vänta lite till innan jag ger upp?
Kan det vara lönt att lämna in kameran för lagning eller är det billigare att köpa en begagnad D70?
Finns det något annat att göra?
Tacksam för svar!
MEN, spegeln fungerar inte som den ska och det blir inga bilder.
När jag trycker av öppnas spegeln men den stänger inte, det står ERR på displayen. När jag trycker en gång till stängs spegeln. Dessutom är "rullgardinen" som skyddar sensorn hela tiden stängd, enda gången när den är öppen är när jag använder spegellåset.
Jag behöver lite råd;
Är det dags att ge upp mina försök att rädda kameran?
Ska jag vara kool och vänta lite till innan jag ger upp?
Kan det vara lönt att lämna in kameran för lagning eller är det billigare att köpa en begagnad D70?
Finns det något annat att göra?
Tacksam för svar!