Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HJÄLP - Jag har klantat mig

Produkter
(logga in för att koppla)

Nikonetha

Aktiv medlem
Finns det någon som enkelt och lättfattligt kan komma med akuthjälp till mig.

Jag har gjrot bort mig, sista dagens bilder under en fotovecka i Härjedalen, så lyckades jag formatera minneskortet utan att ha läst över bilderna.

Ja, jag vet, jag har gjort bort mig..

men.. finns det någon chans ändå att återskapa innehållet på minneskortet trots formateringen.

Så snälla, ni som kan, hjälp mig om det nu finns någon hjälp att får

Tackar på förhand
Agnetha

1. vad har du för kamera?
Det jobbiga alternativet skaffa det här programmet gratis länk .
Det slappa köp ett svindyrt san disk extreme IV så får du samma program men med annat typsnitt.

FAN, du har för få minneskort Agnetha ;-).
Jag har nån programvara jag fått med då jag köpt Sandisk Extreme-kort,
kollar ikväll och hör av mig till dig.

Vi håller tummarna, för har du "bara" formaterat och inte gjort något mer
med kortet så bör det finnas möjligheter till nån form av lösning.

först o främst - ANVÄND INTE KORTET

...så nu när vi avklarat det och du lagt kortet åt sidan efter att du formaterat det och inte alls använt det (dvs. inte skrivit något på kortet) så ska det gå att lösa utan större problem

det finns nämligen ett flertal program som kan återskapa bilderna varav de flesta gratis och om du inte får det att fungera så skicka ett e-postmeddelande så ska jag hjälpa till

Nja, framförallt att inte göra några drastiska ting när jag är trött..

När vi upptäckte vad jag gjort, så rörde jag inte kortet mer, ut lade det i en plastpåsen knöt om ordentligt för att inte ta fel på kort..

Så det ligger där helt orört sedan formateringen.

Kameran jag har är en Nikon D200

PS, jag har lärt mig en läxa nu iallafall

borde inte vara så stora problem, bilderna brukar gå att få tillbaka till 95% typ. har själv ställt till det en gång och använde programmet som kom med sandisk extrem 3 kortet. funkade bra, nån enstaka bild hade fått digitala konstigheter i över och under kant.

lycka till!

//Fredrik

Jag fick programmet "RescuePRO" med när jag köpte mitt Extreme III. Kolla i byrålådan får du se om du inte också har det. Det funkar faktiskt.

Hälsningar från en till som gjort bort sig.

lynxx skrev:
Jag fick programmet "RescuePRO" med när jag köpte mitt Extreme III. Kolla i byrålådan får du se om du inte också har det. Det funkar faktiskt.

Hälsningar från en till som gjort bort sig.

Skönt att höra att det finns fler :)

Jag skall rota i min låda med dataprylar.. för brukar vara som en ekorre och spara det mesta.. ibland är det bra märker jag

Tack för tips och hjälp allesammans..

Bilderna är räddade och återskapade.. allt tack vare att jag är en "ekorre" och inte slänger nåt.. så hittade San diska rescueprogram i en låda

Hälsar
Agnetha

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar