Annons

hittar inte genväg till mina grupper

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ju helt meningslöst med Mina genvägar nu, när man hela tiden måste gå tillbaka till startsidan för att få fram den i menyn! Mina genvägar ska ju alltid finnas tillgänglig, antingen som meny eller rullgardin, så som de fanns tidigare med Pilen. Nu är det ju ingen genväg längre, då man hela tiden måste gå tillbaka till start.

Vi lyssnar och funderar. Vi tror att vi kommer göra så här:

- "mina grupper" kommer vi skjuta in under Inställnings-ikonen så man snabbare kommer åt dem.
- "genvägar" är dock en funktion vi mest troligt kommer fasa ut. Webbläsarna fungerar ju bättre med sina bokmärken.

Har den lilla gula rutan som visade antal nya händelser också tagits bort? Har inte sett den i dag, trots flera nya kommentarer som trillat in.

David: Bra att ni lyssnar, och tar åt er av kritik. Det låter bra så som du skriver, att grupper kommer att ligga under inställningar. Ett tips vore att ha en sån "mus över funktion" så att man slipper klicka för att få fram den, och för att den ska försvinna. Som det är nu klickar man på inställningar, och sen ligger den kvar. Den försvinner inte (om man inte väljer nåt).

En annan sak jag undrar över är varför sidan blivit så hög? Jag sitter ändå med en 4:3, men får hela tiden scrolla när jag går in på grupper. Den här plattan där det står gruppens namn på är väldigt många pixlar hög. Det känns onödigt med tanke på att de flesta grupper ändå bara har en grå bakgrundsplatta med gruppens namn, och som hänger med på varje bild man klickar på, vilket gör att man måste scrolla nedåt för att kunna se hela bilden.

David: Bra att ni lyssnar, och tar åt er av kritik. Det låter bra så som du skriver, att grupper kommer att ligga under inställningar. Ett tips vore att ha en sån "mus över funktion" så att man slipper klicka för att få fram den, och för att den ska försvinna. Som det är nu klickar man på inställningar, och sen ligger den kvar. Den försvinner inte (om man inte väljer nåt).

Klicket är medvetet för att funktionen skall funka på pekskärmar. Då behövs klicket.

En annan sak jag undrar över är varför sidan blivit så hög? Jag sitter ändå med en 4:3, men får hela tiden scrolla när jag går in på grupper. Den här plattan där det står gruppens namn på är väldigt många pixlar hög. Det känns onödigt med tanke på att de flesta grupper ändå bara har en grå bakgrundsplatta med gruppens namn, och som hänger med på varje bild man klickar på, vilket gör att man måste scrolla nedåt för att kunna se hela bilden.

Trenden går från att man skall kunna se allt direkt, och mot stora rejäla bakgundsbilder som tar mycket höjd och gör att man får scrolla. Vi kommer jobba mer mot det på andra sidor och på framsidan. Men för att det inte skall ta för mkt höjd så har vi dragit ner rejält på vår egen menyn i höjd.

Jo, den är för bred

Även om jag har en upplösningen på 1280 (eller högre) så kanske jag inte vill ha Fotosidan maximerad och då hamnar menyerna längst till höger utanför fönstret. Det borde inte vara så svårt att göra så att de anpassar sig efter vald fönsterbredd.

I pooler/grupper, så borde ni faktiskt göra den där plattan (bakgrundsbilden), där det står gruppens namn på, lite mindre. Jag menar, nu är den ju bara så onödigt stor, dessutom ful (de flesta grupper har den ändå bara grå). Men framförallt, så gör den så att man är tvungen att hela tiden skrolla för att kunna se hela bilden på höjden. Jag fattar inte grejen, varför gjorde ni den så oproportionerligt stor?

Tack för att ni lyssnade, David. Förändringen gjorde verkligen susen. Nu känns sidan så mycket enklare. Och det räcker ju med den stora bakgrundsbilden när man kommer in till gruppen, som du skrev.

Inloggade fotografer

Innan kunde man kolla vilka fotografer som var inloggade och nya m.m
Jag tyckte det var bra.
Har det försvunnit helt nu?

Jag har letat men hittar inte det

Med vänlig hälsning
Peter

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar