Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hittar inte DPP

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil Fransson

Aktiv medlem
Hej!

Jag har en EOS 1D mkII N, tänkte nu installera alla programmen. Men jag hittar inte Digital Photo Professional!
Har kollat igenom bägge skivorna som jag fick med kameran men jag hittar inte programmet nånstans:
Hur får jag tag på det??
Tack på förhand!
 
Här hittar du det och uppdateringar till de övriga programen.
Canon .
Det är bara att välja kameramodel och operativsystem så får du en lista med progam att välja bland.
 
Programmet kan inte laddas ner. Du får beställa ett manualpaket med alla manualer och program. För 5D kostade detta 600kr.
 
paco skrev:
Programmet kan inte laddas ner. Du får beställa ett manualpaket med alla manualer och program. För 5D kostade detta 600kr.

Det där är inte sant. Ladda ner senaste versionen 3.0.1 härifrån (klicka på Drivers/Software):

http://www.usa.canon.com/consumer/c...oadDetailTabAct&fcategoryid=314&modelid=12012

Notera att du måste ha en av nedan program installerade för att det ska fungera. Något av dem har du väl på dina skivor.

"Please make sure that at least one of the following applications is installed in your computer before downloading Digital Photo Professional 3.0.1 Updater."

- File Viewer Utility
- EOS Viewer Utility
- Digital Photo Professional
- RAW Image Task
 
alfin skrev:
Det där är inte sant. Ladda ner senaste versionen 3.0.1 härifrån (klicka på Drivers/Software):

http://www.usa.canon.com/consumer/c...oadDetailTabAct&fcategoryid=314&modelid=12012

Notera att du måste ha en av nedan program installerade för att det ska fungera. Något av dem har du väl på dina skivor.

"Please make sure that at least one of the following applications is installed in your computer before downloading Digital Photo Professional 3.0.1 Updater."

- File Viewer Utility
- EOS Viewer Utility
- Digital Photo Professional
- RAW Image Task

Tack för svaren!
Gjorde som Lars-Erik sa, jag hade ju dom andra programmen installerade och på nåt vänster hängde DPP på när jag körde updatern.
Så, problemet löst!
 
alfin skrev:
Det där är inte sant. Ladda ner senaste versionen 3.0.1 härifrån (klicka på Drivers/Software):

http://www.usa.canon.com/consumer/c...oadDetailTabAct&fcategoryid=314&modelid=12012

Notera att du måste ha en av nedan program installerade för att det ska fungera. Något av dem har du väl på dina skivor.


Det är sant om man precis bytt dator och inte hittar skivorna. Eller om man hittar skivorna samma dag som det nya paketet anländer i posten :)
 
davidbicho skrev:
Så, enda sättet är att betala 500 för ett manualpaket. Hmpf.

Det är riktigt uselt, man borde ju kunna använda kamerans serienummer eller något sånt för att få ladda ner programmen igen.

Jag hade också slängt mina skivor, men hittade en vänlig kompis som lånade mig sina. Behöver ju inte ens vara samma kameramodell, så alltid känner man någon som har en 350/400d till exempel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.