Annons

Hittade opublicerade bilder av Hitler, värt något?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sartic

Ny medlem
Min tjejs farmor gick bort och hon fick ärva en hel del foton där bland annat det fanns två foton på Hitler. Hennes farmors bror var tydligen SS-soldat (fick vi reda på genom bilderna) och det är troligtvis han som har tagit bilderna. Är dom av något värde tro? För dom har ju knappast sentimentalt värde. ;)

Det beror väl lite så på vad det är för bilder.
Parad- och marschbilder är väl det ganska välmättat av. "Privata" bilder med AH som kärleksfull familjeman lär väl vara mer eftertraktade.
Frågan är väl som köper. Auktion av något slag kanske.

Ja, det tänkte jag inte på. En av bilderna är på när (troligvis) farmors bror skakar hand med Hitler. Den andra är en närbild på Hitler när han sitter i en bil (säkert på en parad som du skriver).

Det beror väl lite så på vad det är för bilder.
Parad- och marschbilder är väl det ganska välmättat av. "Privata" bilder med AH som kärleksfull familjeman lär väl vara mer eftertraktade.
Frågan är väl som köper. Auktion av något slag kanske.

Ursäkta, kan inte låta bli att kommentera det om "kärleksfull familjeman ", det finns inga såna bilder nånstans i hela världen. Hitler var ingen kärleksfull familjeman, det fanns ingen kärlek överhuvudtaget i den mannen. Det var en av dom ondaste och mest avskyvärda människa som någonsin levat, full av det mest avskyvärda hat som man nånsin kan stava till.
Men jag förstår vad du menar, bilder på honom i "hemmamiljö" är nog värt mer än "armebilder".
Det var inget påhopp på dej på nått vis, men ville bara få ur mej det. Har köpt en dokumentär om honom som jag tittat på då och då, och då fattar man hur illa det var i den mannens hjärnan, och hur mycket ont han ligger bakom.
Hoppas du inte tar illa upp... ;)

För den som har intresse rekommenderar jag boken ( eller ljudboksutgåvan som jag själv lyssnat på) "Adolf Hitler" av Bengt Liljegren. Här skildras personen Hitler, hans egen historia och "familjeliv".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar