Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hitta adress till mina tidigare inlägg?

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Ibland vill man hänvisa till saker som skrivits tidigare.

Hur gör jag enklast för att hitta adressen till ett exakt inlägg, inte till tråden alltså?

Jag gör nu så att jag går in på min sida, letar bland tidigare inlägg och söker upp mitt inlägg. Jag måste alltså veta datum så jag kan bläddra fram bland de kanske dussinet inlägg jag gjort hittills på fotosidan.

Att högerklicka i en forumtråd verkar inte hjälpa, då får jag bara adressen till trådens start.

Gå in i tråden. Rör muspekaren över "Besvara med citat". I den länken ser du postid, ett nummer.

När du länkar till tråden avslutar du länken med #postNNN där NNN är numret.

Eller du kanske ville ha en metod för att hitta inlägget. Det har jag inte koll på.

Sökmotorn är uppdaterad kontinuerligt. Testa exempelvis 'sökmotorn' och du får träff på ditt senaste inlägg.

elmfeldt skrev:
Sökmotorn är uppdaterad kontinuerligt. Testa exempelvis 'sökmotorn' och du får träff på ditt senaste inlägg.

Sökfunktionen i forumet uppdateras i realtid, dvs. samtidigt som inlägget sparas i databasen.

Sökfunktionen för att söka på resten av sajten (förstoringsglaset i verktygsfältet) uppdateras varje natt (03:00).

-Thomas

Och jag som alltid tjatar på folk att de skall prova själva först innan de frågar.

Sist jag kollade, vilket tydligen är länge sedan, fungerade inte asterisksökning.

Perfekt att sidan hela tiden förbättras.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar