Annons

Hitachi MicroDrive 4GB

Produkter
(logga in för att koppla)

zolle

Aktiv medlem
Finns det ngn. som har en ide eller tips?

Jag har precis köpt en Muvo2 från USA och plockat ut Microdriven på 4GB men jag får inte 10D att formatera den. Det blir Error 02 på displayen och Menu knappen fungerar inte på kameran när disken är i. Är det bara att kasta Microdriven eller kan jag få den att fungera på ngt. sätt?
 
Mest troligt är det den nya versionen med IDE interface och inte CF interface, det innebär att du kan formatera den i datorn men när du sätter den i kameran så kommer förstår inte kameran att det är ett skrivbart medium i den. Detta är nog något som Hitachi pressade Creative att göra just på grund av de stora försäljningsframgångarna av Muvo2 spelare. Hitachi ville inte leverera microdrives med cf interface till Creative utan de började leverera IDE interface i stället. Tyvärr Fredrik.
Det finns mer att läsa på dpreview´s storage and media forum angående detta.
Själv har jag en modell som fungerar sista 3 tecknen i produktkoden under streckkoden är 3CA.

/ jerker
 
Jag hoppas att du inte har formaterat driven, det kan vara svårt att få tillbaka softwaren på de nya diskarna har jag för mig att jag läste på dpreview.

/ jerker
 
Smirre skrev:
Jag hoppas att du inte har formaterat driven, det kan vara svårt att få tillbaka softwaren på de nya diskarna har jag för mig att jag läste på dpreview.

/ jerker

Nej! Jag kunde inte formatera den i kameran. Vi får se, annars är jag 1600 spänn fattigare och en erfarenhet rikare.
 
Är inte detta om något ett bevis på att branchen tar ut överpriser på minneskort?

Jag kör med 2 st 4GB microdrivar från MP3-spelar och är jättenöjd. Men det är från den ursprungliga serien.
 
Är inte detta om något ett bevis på att branchen tar ut överpriser på minneskort?
Iaf överpris på microdrive. Man kanske borde börja göra en protestlista eller något och sprida över världen.

Bojkotta Hitachi Microdrive tills dom drar ner priset.
 
Nej det är inte överpris, tänk lite att Creative och Apple köper ex. antal fler än några andra, klart dem får rabbat
 
puppetm skrev:
Nej det är inte överpris, tänk lite att Creative och Apple köper ex. antal fler än några andra, klart dem får rabbat

Nån måtta får det ändå vara. Om en spelare + microdrive kostar hälften av en microdrive och ändå både tillverkaren áv spelaren och microdriven tjänar pengar på affären - då är marginalerna för stora.

Rimtligt vore att spelaren med microdrive kostade lika mycket som microdriven löst, inte dubbla priset.
 
puppetm skrev:
Nej det är inte överpris, tänk lite att Creative och Apple köper ex. antal fler än några andra, klart dem får rabbat
Så logiken är alltså; Fler mellanhänder, lägre pris? ;-)

De flesta som i sin tur köper en Ipod eller dylikt köper ju faktisk bara en. Så skillnaden är inte så stor. Om något så är det ju i så fall till Apples och Creatives nackdel, eftersom de ju bör få betalt för det värde de tillför.

Så jag håller absolut med Magnus, det där spelet med Muvosarna är en klar indikator på att det är fel på Microdrivemarknaden. Men jag hörde att det var nån annan hårddisktillverkare som skulle ge sig in. Blir det lite konkurrens börjar det nog hända saker med priserna.
 
jimh skrev:
Så logiken är alltså; Fler mellanhänder, lägre pris? ;-)

Det är faktiskt ingen mellanhand, det är en helt ny produkt vi pratar om, det är som att jämföra vilken tillverkningsprocess som helst.
Moderkort tillverkare få komponenter billigare pga. stora ordrar, kostar oftast mycket mer i butiker.
Finns många sådanna exempel.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.