Annons

hilfe ni med kalibrerade skärmar!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Svart här också, har iofs ingen proffsskärm.

Faktisk så kunde jag se fler "svarta" toner FÖRE jag kalibrerade/profilerade skärmen.
 
I nedre vänstra hörnet ser jag ett mörkt veck. Inte direkt tydligt men det finns där. Högre upp längs vänsterkanten anar jag ett annat veck.

Tog mig friheten att kontrastjustera bilden för att se vad som faktiskt fanns där:
 

Bilagor

  • lakan.jpg
    lakan.jpg
    48.5 KB · Visningar: 386
Väljer man att se bilden med svart bakgrund visar det sig att den inte är riktigt svart utan en nyans ljusare, med ett veck uppe till vänster
 
Ja som Göran säger, om man väljer svart bakgrund, så syns det flera streck. Stående veck nere till vänster, vecket mot golvet till vänster och veck till vänster om benet.

HTH

Edit: Ser också en ljusare kil under låret, precis mot vänstra kanten.
 
Hi folks

Jag har likadant. Med vit eller grå bakgrund så är det svarta helt svart i din bild. Men med svart bakgrund så är din bildbakgrund nästan svart med en svag antydan till veck i den vänstar halvan av bilden

Mankan

Update, Nu när jag har tittat mer noggrant så kan jag faktiskt även se vecket med en grå bakgrunden och ser en mycket svag antydan i den vita bakgrunden. Inte mycket men som sagt en antydan.
 
Hoppsan, ni har rätt, med svart bakgrund ser jag veck i övre vä hörn, nedre vä hörn och ett tredje veck vä sida där bakgrundstyget går från golvet till vertikalt. Och inte är det helsvart heller, men det går ju alltid att styra upp i PS.
 
jag har okalibrerad skärm, och ser två svarta nyanser då jag väljer att se bilden mot svart bakgrund. Skärmen är endast kalibrerad med ögats hjälp.

Får min Gretag Macbeth i början på kommande vecka, då skall jag kalibrera och kika på din bild igen, skall bli intressant.
 
Ser mycket svaga svaga veck på lakanet när jag tittar med vit bakgrund, med grå bakgrund blir dom tydligare och med svart ser man en tydlig skillnad. Inte bara vecken på lakanet utan även att bakgrunden inte är helt svart.

Mvh Mange

PS. Endast kalibrerat med Adobe Gamma.DS
 
Jag ser en ljusare "utgjutning" bakom hennes vad, snett uppemot baksidan på hennes låt..

Kalibrerat med spyder.
 
Inte helt natten...

En liten trekant under låret uppe til vänstre. + lite grånyanser på både sidor av leggen. (uff det var Norsk..)
HP 1955 Kalibrerad med Monaco Optix.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.