Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Here we go again

Produkter
(logga in för att koppla)
Häftigt! Tänk var begagnatmarknaden skulle komma igång om den där kom ut till ett rimligt pris!! Man kanske skulle ta och köpa sig en F5 eller liknande? Redan nu? hehe...

1:a April?

För de som börjat drömma, fundera över hur sensor och kamera skall bära sig åt för att synkronisera exponeringen...

1 april jag vet, men borde det inte funka rent tekniskt?
Det hade varit riktigt kul att gå omkring med sina gamla kameror och fota digitalt.

Det kanske går att synka slutaren via kontakten för batterigreppet på en del kameror.

Visst är det ett aprilskämt (eller en allmän bluff, ungefär som Silicon Film var). Jag tror att de tekniska problemen går att lösa men inte till rimlig kostnad. En digital systemkamera är idag så billig att det inte finns en chans i världen att konkurrera prismässigt med en sån här Åsa-Nisse-uppfinning.

36 bilder per batteriladdning?
En bild var 5e sekund?

Om sensorn skulle vara 24X36 så bör priset bli över 8000:-
Men 12, 8 eller 4 Mp indikerar en mycket mindre sensor...
Men som sagts... misstänkt nära 1a April.

Jag sätter nog i en filmrulle stället.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto