Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hemsk reklam som fotosidan.se kör med

Produkter
(logga in för att koppla)

light

Aktiv medlem
Idag möter man överallt rörlig och intensiv reklam på fotosidan.se. Man tillåter reklam av en gangsterfilm som ska gå på bio. Reklamen är stor och pulserande och påträngande.

Det här är ett klavertramp av fotosidan. Hittills har jag bara sett fotorelaterad reklam, men nu börjar man alltså öppna upp för sämsta kvällstidningsreklam även på fotosidan. Om man nu ska öppna upp dörren för stor icke-fotorelaterad reklam måste man då välja just sådant skräp?

Jag förstår att det förstås handlar om rätt stora annonspengar, men ska verkligen fotosidan på detta sätt sälja ut sin själ för att fylla kassakistan? Jag kan bara hoppas att detta var ett olyckligt engångstillfälle?
 
Jag håller med, just den här reklamen är den värsta hittills. Tidigare animerade reklam-bilder har varit små och ute i kanten, nu är den plötsligt 1200x400 px och tar upp nästan halva min skärm innan jag rullat bort den.
 
Den syns bara om du är oinloggad eller grundmedlem (ej plus). Vi måste tjäna lite pengar på dem som inte är betalande.

Men jag håller med. Det blir lite väl. Den släpptes ut precis och jag har sagt att vi kommer stoppa den om den är för stor.
 
Intressant.. Jag ser inte ens reklamen.. Ja, eller tänker inte ens på den.. Vet inte.. Men är iofs extremt van dator och internet användare.. :)
 
Att köra adblock och inte betala för ett Plusmedlemskap gagnar oss som driver fotosidan sådär, men det är inget vi egentligen kan ha åsikter om. Vi försöker att undvika att ta in mer reklam än nödvändigt och tar vi in reklam så vill vi ge tillbaka till plusmedlemmarna genom att ge dem möjligt att slippa se en del reklam.

Så som sagt ett plusmedlemskap hjälper oss mycket att hålla energin uppe att driva denna sajten.
 
Jo, jag förstår mycket väl att du hellre ser mig som plus-medlem än AdBlock-användare.

Frågan jag ställer mig är vad jag får för pengarna? Det är inte mycket pengar det handlar om men den senaste tiden tycker jag inte det har varit värt det.

Tack ändå för snabbt svar angående reklamen och för att du tog bort den (?).
 
Självklart skall man värdera allt och det är upp till och var och en. Frågan vi såklart ställer oss (och alla sajter/medier), varför skall vi leverera en gratis webbplats (när det inte är gratis att driva den). Speciellt för de som inte ens bjuder på en annonsvisning.

Men jag ä int bitter :)
 
Självklart skall man värdera allt och det är upp till och var och en. Frågan vi såklart ställer oss (och alla sajter/medier), varför skall vi leverera en gratis webbplats (när det inte är gratis att driva den). Speciellt för de som inte ens bjuder på en annonsvisning.

Men jag ä int bitter :)

Man får nästan intrycket att fotosidan har det knapert med pengar.

Ett guldmedlemskap kostar 549 kronor. Silver kostar 349 kronor. Brons kostar 119 kronor. Och hur många av fotosidans 150000 (?) medlemmar har ett guld-, silver- eller bronsmedlemskap? Om det bara är några hundra som har ett guldmedlemskap så genererar ju det stora summor.

Nej, det är inte gratis att driva sajten som du säger. Men ni måste ju få in icke så oansenliga summor varje månad på alla betalande medlemmar plus all annonsering. (Vore intressant att få se en ekonomisk redovisning någon gång.)

Hur som helst, tack för att annonsen nu är borta.
 
Självklart skall man värdera allt och det är upp till och var och en. Frågan vi såklart ställer oss (och alla sajter/medier), varför skall vi leverera en gratis webbplats (när det inte är gratis att driva den). Speciellt för de som inte ens bjuder på en annonsvisning.

Men jag ä int bitter :)
Tur det! ;)

Jag kan gärna ta emot annonser, så länge de inte blinkar och har sig över halva skärmhöjden.
 
Använder oftast min 7" platta när jag besöker sidan och då får reklamen oftast inte plats :p Att jag sen slapp reklam med mitt bronsmedlemskap hade jag missat, härlig bonus!
 
Man får nästan intrycket att fotosidan har det knapert med pengar.

Ett guldmedlemskap kostar 549 kronor. Silver kostar 349 kronor. Brons kostar 119 kronor. Och hur många av fotosidans 150000 (?) medlemmar har ett guld-, silver- eller bronsmedlemskap? Om det bara är några hundra som har ett guldmedlemskap så genererar ju det stora summor.

Nej, det är inte gratis att driva sajten som du säger. Men ni måste ju få in icke så oansenliga summor varje månad på alla betalande medlemmar plus all annonsering. (Vore intressant att få se en ekonomisk redovisning någon gång.)

Hur som helst, tack för att annonsen nu är borta.

http://www.allabolag.se/5566970009/White_Balance_AB

Vad jag helt ärligt tycker är tröttsamt är gratismedlemmar som klagar på reklam. Du är ju klipsk och måste ju inse att reklam är något som finns överallt och en del av ekvationen. Annonsörerna vill alltid hitta nya vägar att nå mottagare. Lika ärligt så räcker inte pengarna för plusmedlemskap att driva sajten på denna ambitionsnivå vi har och den förväntansnivå du har. Därför ser du reklam. Men ingen skulle bli gladare än jag om vi kunde driva sajten helt på medlemsintäkter och att vi skulle slippa reklam som stör när vi försöker bygga snygga bildvisningssidor/profilsidor etc.
 
http://www.allabolag.se/5566970009/White_Balance_AB

Vad jag helt ärligt tycker är tröttsamt är gratismedlemmar som klagar på reklam. Du är ju klipsk och måste ju inse att reklam är något som finns överallt och en del av ekvationen. Annonsörerna vill alltid hitta nya vägar att nå mottagare. Lika ärligt så räcker inte pengarna för plusmedlemskap att driva sajten på denna ambitionsnivå vi har och den förväntansnivå du har. Därför ser du reklam. Men ingen skulle bli gladare än jag om vi kunde driva sajten helt på medlemsintäkter och att vi skulle slippa reklam som stör när vi försöker bygga snygga bildvisningssidor/profilsidor etc.


Om man tittar på Fotosidan........... så även om jag inte kan göra den enklaste hemsida har jag suttit bredvid när mitt barnbarn skapat en......det är inget som gör sig själv...............Därför förstår säkerligen alla att det måste kosta att få vara med där....Om man slår ut 549 kronor på ett år kostar det inte mycket per dag...........De flesta som är guldmedlemmar har portfolie.....en mycket ekonomiskt billigt sätt visa bilder om någon vill köpa en................
 
Jag tycker att ni som ansvarar för Fotosidan ska ösa på med all reklam ni över huvudtaget han få fram och visa den för alla icke betalande medlemmar! Begränsa inte nåt för nån som är lika snål som jag är för de tål det och liksom jag gör.

Kort sagt! Betalar inte medlemmar för att slippa reklamen så får de nog finna sej i att betala en summa per år för att slippa reklamen i varierande grad beroende på medlemskapets stauts.

Framtiden på internet kommer inom en väldigt kort framtid att, allt eftersom betalningstjänsterna utvecklas, innebära att man som gratissurfare får börja betala för allt annat än rubrikerna. Thats it!

Sen kam man ju undra på vem som tjänar på att gå först...

/Leif
 
Senast ändrad:
Då ber jag så mycket om ursäkt för min klagan.

Jag visste inte heller att det bara var gratismedlemmar och besökande som kunde se den gräsliga reklam som nu är borttagen.


Om man tittar på Fotosidan........... så även om jag inte kan göra den enklaste hemsida har jag suttit bredvid när mitt barnbarn skapat en......det är inget som gör sig själv...............Därför förstår säkerligen alla att det måste kosta att få vara med där....Om man slår ut 549 kronor på ett år kostar det inte mycket per dag...........De flesta som är guldmedlemmar har portfolie.....en mycket ekonomiskt billigt sätt visa bilder om någon vill köpa en

Det är många som gillar reklam helst när det handlar om prylar....har erfarenhet sedan jag var ordförande i en fotoklubb...särskilt alla killar i alla åldrar..............
 
Reklam, vad och vad är det reklam för?
Sarskastisk förstås. Är så van datoranvändare att jag inte ens lägger märke till dom.
Ungefär som textning till utländsk film. Jag märker knappt att jag läser texten.....
Och trots jag läser texten så missar jag inte det väsentliga, dvs filmen.

/Stefan
 
Kom precis att tänka på att det är fullt med reklam här på fotosidan, har ju faktiskt aldrig tänkt på det tidigare. Så med andra ord så funkar den precis som den ska imo, den finns där o betalar för sidan, men stör inte alls ändå. Kanske beror lite på också att ni är smarta o bara kör fotoreklam och inte massa mumbo jumbo?
Fast det intressanta med det hela är ju att jag har adblock installerat, men tydligen så plockar den inte bort reklamen härifrån. Men det gör ju som sagt ingenting ändå, det är ju på sidor som youtube och aftonbladet (som jag iofs ändå inte kollar på) som adblock behövs på riktigt..
 
Jag tycker att ni som ansvarar för Fotosidan ska ösa på med all reklam ni över huvudtaget han få fram och visa den för alla icke betalande medlemmar! Begränsa inte nåt för nån som är lika snål som jag är för de tål det och liksom jag gör.

Kort sagt! Betalar inte medlemmar för att slippa reklamen så får de nog finna sej i att betala en summa per år för att slippa reklamen i varierande grad beroende på medlemskapets stauts.

Framtiden på internet kommer inom en väldigt kort framtid att, allt eftersom betalningstjänsterna utvecklas, innebära att man som gratissurfare får börja betala för allt annat än rubrikerna. Thats it!

Sen kam man ju undra på vem som tjänar på att gå först...

/Leif
Som plussidorna på Aftonbladet? Då går man bara vidare till nästa sida istället. Finns gott om alternativa sidor, svenska som utländska. Detsamma gäller även fotoforum. Utbudet svämmar över.

Även jag kör Adblock, men ibland kan man missa erbjudande i reklam som är relevant, t.ex. fotorelaterade reklamlänkar. Så en gång i månaden tar jag mig en tur med IE.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.