ANNONS
Annons

Hemsida...

Produkter
(logga in för att koppla)

Maverick28

Aktiv medlem
Har ÄNTLIGEN fått upp min hemsida...

Har dock letat fel och jittat ett par (varav 2 olösliga) men skulle ändå vilja höra vad folk tycker kan förbättras och hur den är nu..

Kika på
http://stellemark.gotdns.com

Kan vara så att den misslyckas med att ladda bilden till höger i index sidan...
Vet inte vad det beror på utan det är troligen så att filen är korrupt pga hårddisk problem (kör den på egen server hemma och skall montera in en ny disk i veckan som kommer)

Undanber mig kritik a´la "fy fan vad det ser ut" kan ta feed back om den är konstruktiv...

Stavfel....!!!!!!!!!!!

Det finns massor av dom, ser inte alls bra ut.

I övrigt så tycker jag att merparten av bilderna är dassiga och oskarpa, vad har du använt för scanner ?

Annars är den väl OK, du har ju inga blinkande texter och sånt trams och det är ju ett plus.

Det första jag såg var jpg komprimeringen på dina navigeringsbilder. Gör om dom till gif så slipper du dom fula störningarna i bilden.

Tum regel:

GIF är bra till bilder med få färger eller bilder som har stora enfärgade ytor. Tex text på en enfärgad bakgrund.

JPG är bra när du har många färger och komplicerade mönster som bilder på människor, landskap osv.

jag kollade snabbt in din sida. tyvärr var mitt första intryck att det är alldeles för många stavfel. börja med att rätta dem så höjs kvaliten rejält!

ska "nyheter" i menyn gå att klicka på? det går i alla fall inte nu.

dagens bild funkar inte varje gång. det måste vara nåt fel på ditt "slumpscript", för ibland blir det en bruten bildlänk.

Okki stavfelen är ju lätt att kirra...

Komprimeringen...
Kan bero på att jag inte har gjort den via photoshop utan annan programvara och den är säkert hårt ställd.... Frågan är hur hårt den skall ställas i PS....

MEn det kanske blir att behandla varje bild individuellt...

v i c skrev:

ska "nyheter" i menyn gå att klicka på? det går i alla fall inte nu.

dagens bild funkar inte varje gång. det måste vara nåt fel på ditt "slumpscript", för ibland blir det en bruten bildlänk.

Nej... Nyheter är inte klara ännu.. Det kommer...

Har ett par filer som troligen är korrupta och därför får du det felet...

Jag komer kunna lösa detta i veckan med ny HD...

Maverick28 skrev:
Okki stavfelen är ju lätt att kirra...

Komprimeringen...
Kan bero på att jag inte har gjort den via photoshop utan annan programvara och den är säkert hårt ställd.... Frågan är hur hårt den skall ställas i PS....

MEn det kanske blir att behandla varje bild individuellt...

Hej

Xequeezeme är suveränt påa tt komprimera syggt.
Du kan ställa x,y mått max antak kbyte osv. Lägga in text i bilden etc.

Anväder den själv för mina bilder till fotosidan.

Den finns på:
http://www.somewareonthe.net/

Annars finns ju tex BreezeBrowser som skalar, gör tumnaglar, html koden på en gång. Länk till den och andra finns på min hemsida.

Roine

Roine, man tackar för länkarna, verkar ju vara två riktigt bra program det här.

Har bara testat dom lite snabbt, men det ser bra ut så långt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar