Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

legendfoto

Avslutat medlemskap
Hej

Är det någon som kan tipsa om någon bra (gör det själv hemsida länk) någon som använder eller känner till någon

Har idag en men det går inte skydda bliderna från högerklick på denna sida,så jag söker en sida där bilderna är copyright skyddade

Mvh
Mauro

Lägger du ut bilderna på nätet är de oskyddade och vem som helst kan kopiera dem. Men om du bara vill unvika högerklicksmöjligheten kan du använda gratistjänsten www.wix.com och sätta ihop en egen sida .

Har idag en men det går inte skydda bliderna från högerklick på denna sida,så jag söker en sida där bilderna är copyright skyddade
Rent programmeringsmässigt stämmer det där inte alls. Kolla w3scholls för lite mer info (det förutsätter att du programmerar din hemsida själv eller har möjlighet till det, förstås)

Mvh,
Richard ( flickr skyddar bilder på detta vis, prova t.ex. här )

Även om man kan skydda mot högerklick så kan man aldrig skydda en bild från att kopieras. Den är ju redan kopierad och nerladdad när den visas i webläsaren.

/P

Även om man kan skydda mot högerklick så kan man aldrig skydda en bild från att kopieras. Den är ju redan kopierad och nerladdad när den visas i webläsaren.

/P

I fallet Flash är det Flashfilen som innehåller bilden som blir nedladdad, vilket betyder att man kan få med både menyer , texter och annat beroende på hur Flashssidan är uppbyggd. Däremot är det inget som hindrar att man gör skärmdumpar av flashfiler man ser på nätet , så man får ut en bild ( jpg ) istället för en Flashfil (swf).

är besökarna ok med lite epilepsi så kan du prova en höghastighets gif med segment.
kvaliten går ner till 255 färger och är en linjär faktor större i storleken beroende på hur fint du delar upp dom..
men gör det klart besvärligare att ta fram med skärmdump :)

är besökarna ok med lite epilepsi så kan du prova en höghastighets gif med segment.
kvaliten går ner till 255 färger och är en linjär faktor större i storleken beroende på hur fint du delar upp dom..
men gör det klart besvärligare att ta fram med skärmdump :)

Man kan också låta bli att lägga upp bilder överhuvudtaget. Garanterat en atombombssäker lösning avseende kopiering över nätet. ;)

Gratis hemsida

Jag har kollat lite på gratis hemsida alternativ och det finns massa att välja på. Oftast får man en gratis hemsida så länge man kan leva med att ha en liten länk längst ner på sin sida. Vill man ha bort denna reklamlänk eller köpa någon annan tilläggstjänst, typ eget domännamn så måste man betala en summa.

Här finns en bra lista över olika gratis hemsida tjänster.

Mvh

Det går aldrig att skydda sig mot bildstölder.
Går det inte att högerklicka tar man bara en skärmdump.

Jag har en liten textruta som kommer upp vid högerklick, text med glimten i ögat.
Tror det är bättre att ha glimten i ögat än att kasta moraliska åsikter på besökarna.

MVH Julle - http://www.bildeffekt.se

Mauro, du kan till exempel använda dig av ett billigt och bra webhotell www.manufrog.se samt köpa ett domännamn. Det kostar dig 150 + 120 kr per år. Sen kan du köra med Joomla för själva hemsidan. Om så önskas kan du lägga till extrafunktioner som till exempel bildarkiv eller slideshows.

www.joomla.org (gratis)
www.joomlashine.com (snygga templates)
http://extensions.joomla.org/extensions/photos-a-images Bildarkiv

Kollar du på min hemsida så använder jag mig av JoomlaShine Epic template.

Vill du ha hjälp med grundskalet så kan du kontakta mig. Tar kanske en kvart eller så. .. och nej, bilderna blir inte copyrightskyddade. Alla kan göra en skärmdump....

Om jag inte är helt ute och cyklar så är ju fotografierna skyddade automatiskt via lagen om upphovsrätt. Att skydda sina bilder från att någon kopierar dem från ens hemsida är ganska så omöjligt, men den som gör det bryter mot lagen. Bara för att man kan ladda ner något, är det inte ok.

Gällande hemsida har jag själv gjort en via Wordpress. Funderar på att köpa ett tema för några hundra, men det jag har inledningsvis känns ändå ok än så länge :)

Bästa sättet att skydda sina bilder är vä egentligen att helt enkelt inte ladda upp alltför högupplösta bilder.

Att skydda sina bilder från att någon kopierar dem från ens hemsida är ganska så omöjligt, men den som gör det bryter mot lagen. Bara för att man kan ladda ner något, är det inte ok.
Jo, det är helt okej för vem som helst att ladda ner bilderna från din webbsajt. Man kan printa ut dem och hänga upp på väggen också, om man skulle ha lust, utan att bryta mot någon lag.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar