Annons

hemsida?

Produkter
(logga in för att koppla)

wistrom84

Aktiv medlem
Jag ska inom sinom starta upp ett mindre fotoföretag o ska nu göra en hemsida och tänkte inte ta en gratis. Vilka rekommenderar ni? Har varit i kontakt med One.com och tkr det låter okej. Hjääääääääääälp!;-)
 
Är det webbhotell du syftar på eller själva skapandet av hemsidan?

Jag har själv one.com och det har fungerat väldigt bra under de tre åren. Billigt och bra! Kan bli problem om du har en väldigt vältrafikerad sida, men det är ingen risk om du bara ska ha din fotofirma där.
 
Vad är det du vill ha hjälp med: välja webbhotell eller att skapa sidan? De två sakerna har inte mycket gemensamt, och kräver helt olika kompetenser. Det finns dock flera olika webbhotell och flera olika företag/konsulter som skapar webbsidor.
 
Vad är det du vill ha hjälp med: välja webbhotell eller att skapa sidan? De två sakerna har inte mycket gemensamt, och kräver helt olika kompetenser. Det finns dock flera olika webbhotell och flera olika företag/konsulter som skapar webbsidor.

Ursäkta att jag var otydlig. Det var ett webhotell jag sökte.
 
Är det webbhotell du syftar på eller själva skapandet av hemsidan?

Jag har själv one.com och det har fungerat väldigt bra under de tre åren. Billigt och bra! Kan bli problem om du har en väldigt vältrafikerad sida, men det är ingen risk om du bara ska ha din fotofirma där.

Hej! Tack för svar! Är det lättsamt att gå in och uppdatera själv?
 
Hej! Tack för svar! Är det lättsamt att gå in och uppdatera själv?

Vad menar du att uppdatera? One.com är ett webbhotell. Alltså din sajt ligger hos dem på en server. Sen hur du uppdaterar din sajt har inget med one.com att göra.

Jag har också one.com. Tycker de är stabila och framförallt billiga. Kan rekommenderas!
 
Vad menar du att uppdatera? One.com är ett webbhotell. Alltså din sajt ligger hos dem på en server. Sen hur du uppdaterar din sajt har inget med one.com att göra.

Jag har också one.com. Tycker de är stabila och framförallt billiga. Kan rekommenderas!

Dreamweaver jobbar ju mot webhotellet om man ska redigera nån css-fil alt php-sida om man nu inte använder WP där den funktionen finns inbyggd :)
 
Hej! Tack för svar! Är det lättsamt att gå in och uppdatera själv?

Det där är en omöjlig fråga. Inte bara för att det bara är du som vet vad du tolkar som "enkelt" utan också för att det är så beroende på hur du gjort din hemsida.

Om du använt en färdig CMS (http://sv.wikipedia.org/wiki/Innehållshanteringssystem) kan det vara lika enkelt som att logga in på fotosidan och skriva något. Det är dock lite beroende på de exakta detaljerna på den CMS du använder.

Om du å andra sidan skrivit HTML kod för hand, från början, så måste du istället ansluta till webbhotellets FTP-server och tanka upp dina modifierade filer. Det tar en minut eller två att göra, men kräver en helt annan kunskapsnivå än CMS-alternativet.

Personligen väljer jag ena eller andra alternativet, beroende på vad jag skall skapa, och vad som skall finnas på sidan.
 
Jag ska inom sinom starta upp ett mindre fotoföretag o ska nu göra en hemsida och tänkte inte ta en gratis. Vilka rekommenderar ni? Har varit i kontakt med One.com och tkr det låter okej. Hjääääääääääälp!;-)

Har för mig att binero.se har inbyggd installerare av joomla (cms)

Där du inte behöver använda dig av ett ftp program för att ladda upp ett cms. Testa annars wordpress det är gratis att använda och de tillhandahåller även så du kan köra en sida från dem, dock begränsad mot om du skulle ha den på ett eget webhotell.
 
Har för mig att binero.se har inbyggd installerare av joomla (cms)

Där du inte behöver använda dig av ett ftp program för att ladda upp ett cms. Testa annars wordpress det är gratis att använda och de tillhandahåller även så du kan köra en sida från dem, dock begränsad mot om du skulle ha den på ett eget webhotell.

Ojoj, mycket grekiska här. Får nog ta hjälp. Tack så mycket alla!
 
Har för mig att binero.se har inbyggd installerare av joomla (cms)

Där du inte behöver använda dig av ett ftp program för att ladda upp ett cms. Testa annars wordpress det är gratis att använda och de tillhandahåller även så du kan köra en sida från dem, dock begränsad mot om du skulle ha den på ett eget webhotell.

Ojoj, mycket grekiska här. Får nog ta hjälp. Tack så mycket alla!
 
Påpekas kan att one.com erbjuder en funktion, WebCreator, med vars hjälp
man kan skapa och underhålla en enkel webb utan speciella verktyg som DreamWeaver etc.
Om man inte har för stora ambitioner så kan det fungera ganska bra.

/Henrik
 
Påpekas kan att one.com erbjuder en funktion, WebCreator, med vars hjälp
man kan skapa och underhålla en enkel webb utan speciella verktyg som DreamWeaver etc.
Om man inte har för stora ambitioner så kan det fungera ganska bra.

/Henrik

Yippie! Det var precis nåt sådant jag är ute efter. Tackar!
 
Påpekas kan att one.com erbjuder en funktion, WebCreator, med vars hjälp
man kan skapa och underhålla en enkel webb utan speciella verktyg som DreamWeaver etc.
Om man inte har för stora ambitioner så kan det fungera ganska bra.

/Henrik

Håller helt med Dig om det, har själv snickrat ihop flera enklare sidor åt föreningar och småföretag via One.com och webcreator och det funkar fullt tillfredsrtällande och är enkelt att uppdatera sidan för en person som saknar webdesignkunskap eller tillgång till DW.
 
Jag ska inom sinom starta upp ett mindre fotoföretag o ska nu göra en hemsida och tänkte inte ta en gratis. Vilka rekommenderar ni? Har varit i kontakt med One.com och tkr det låter okej. Hjääääääääääälp!;-)


http://www.hemsida24.se/
Själv använder jag hemsida 24, kostar lite mer, men är kanon för en som mig som inte begriper detta-:) kika in och titta på den.Provat one.com, men tyckte det var krångligt, här på hemsida24 är allt betydligt lättare-:)

kolla min hemsida också www.bentesfotografi.se
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.