Annons

Hemsida + lägga till blogg??

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte om jag frågar på rätt ställe nu, men jag testar...
Jag har en blogg som jag vill ha kvar men som jag önskar kunna lägga in som en länk från min blivande hemsida? Min fråga är alltså:
Är det någon som har tipps på en bra hemsida där man lätt kan göra olika fotogallerier och lägga till bilder på...och där man även kan lägga till min blogg som länk?
Tacksam för alla tipps!:)

M.V.H/Maria

Det finns mängder av olika sätt att lösa detta på. Vill du betala några 100-lappar för ett eget namn dvs www.dinsajt.se eller vill du ha något gratis?

På wordpress.com, där kan du skapa din egna hemsida gratis och alla funktioner du kan någonsin behöva finns där. Likaså har Google hemsidor gratis.

Själv använder jag ett webbhotell som heter one.com och där kostar ett årsabonnemang från 12,00 per månad. Där har jag min egen domän och kör ett system som heter Joomla (www.joomla.org)

Beroende på hur kunnig du är och hur mycket arbete du vill lägga på t.ex layout ger dig kanske en vägledning, för att börja från scratch kan vara tufft om man inte vill lägga ner all tid för att lära sig hur allt hänger ihop.

Vet inte om jag frågar på rätt ställe nu, men jag testar...
Jag har en blogg som jag vill ha kvar men som jag önskar kunna lägga in som en länk från min blivande hemsida? Min fråga är alltså:
Är det någon som har tipps på en bra hemsida där man lätt kan göra olika fotogallerier och lägga till bilder på...och där man även kan lägga till min blogg som länk?
Tacksam för alla tipps!:)

M.V.H/Maria

Jag tycker Joomla är bra, vill du dessutom ha gratis webhotell kan du ta en kik på www.toplink.se

/Fredric

Var har du din blog idag? Länk till den?

Du kanske kan använda den som hemsida också? De flesta bloggar har funktioner för "sidor" med mera statiskt innehåll.

Och i vilket fall så är det aldrig några problem att skapa en länk till din blog, det är ju bara en vanlig länk.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto