Annons

Hemmastudiobelysning!

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: BILLIGA PARAPLYN

hailstorm skrev:
Sluta pyssla med era helt livsfarliga softboxar snälla ni. det är en brandfara och jag har bittert fått erfara detta.

det finns paraplyn 90cm på cyberphoto för 300kr och det får ju ändå räknas som väldigt väldigt billigt eller hur?

sök bara på paraply på cyberphoto.se så kommer det upp vitt och silver.

Det beror på hur man bygger boxen och hur man fäster den på lampan.. Den boxen jag har byggt blir aldrig varmare än att man utan problem kan ta på boxens alla delar med bara handen utan att bränna sig.. Men det är klart att hänger man boxen över/på lampan så att pappen/kartongen eller vad man nu använt för material kommer i direkt kontakt med armaturen då är det genast farligare.. Ser man dock till att ha luft mellan lampan och boxen är det ingen fara som jag ser det..

/Peter
 
Liten avstickare, såg att kaffebrus även säljer Holga och Lomo för dom som är intresserade av Toy-kameror...
 
Någon som provat använda golv foam (används under klick golv) som bouncer? (bör man göra någon form av låda med aluminium folie innuti och sedan ett lager foam över det? eller är det lättare med paraply, lakan eller liknande?

skulle man kunna använda foam som reflektor (men då måste nog fler lager användas då dessa är ganska tunna)...
i annat fall får jag vara föst att prova, några tips?
tänkte inreda min halv kalla källare till någon form av studio...
 
varför inte köpa på Tradera.com

i dag kan man få billiga nybörjar grejor på tradera eller e bay till nästan inga pengar alls
dessa produkter är väll knapast de allra bästa men pris kontra kvalité så blir det nog enklare att jobba med dessa prylar än era hemmabyggen och kostnaden blir nog inte mycket högre.

Jag har köpt tex reflexskärmar för från 50:-/st
som reflekterar lika bar som mer kända även om designen är lite enklare, sen kan tycker jag att det känns ju roligare med ORGINAL prylar // Tomas
 
frågan du bör ställa dig vad ska jag använda den till till porträtt eller helkropp eller rent av att lätta upp skuggor vid macro eller liknande
där efter ska du bestämma storleken. givetvis käns det lite tyffs med stora prylar men köp en som är enkel att ha med den får du nog större nytta av.//Tomnas
 
Håller på att prova ställa iordning något som ska kallas studio i källaren, blir nog till lite allmänt skulle jag tro, men det är nog som du säger bättre med en liten men den va ialf ihop vikbar till 35cm,
kollade runt lite mer finns mycket skoj på tradera :), vill ha massor...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.