Annons

Helt grön, Hjälp med val av objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Holmgren

Medlem
Som jag skrev i rubriken så är jag helt grön på detta område. Men jag vill lära mig och ska köpa mig en Canon EOS 300D.
Men vad jag förståt så är det i många fal bara huset man köper och sedan väljer till ett objektiv. Eftersom jag inte är duktig eller ta enbart närbilder eller dyligt så kanske det vore bra med ett objektiv som fungerar till det mesta.
Med min lilla digitalkamera, Canon Ixus V2 så har jag tagit mycket bilder på bilträffar och människor. Hoppas ni kan rekomendera mig något.
Allt ska köpas in i Singapore eftersom min syster är där på smekmånad.
Hade tänkt handla från www.cathayphoto.com

Packetzoomen EF-S 18-55/3,5-5,6..täcker ju in en hel del...kostar inte mycket.

Beror ju mycket på hur mycket pengar du vill/kan lägga och vad du plåtar för typ av bilder.

Hittade detta på Expert.
Kan det var något.Man kanske kan försöka förhandla sig till Sigma 70-300 istället om det nu är bättre.

Canon EOS 300D med Sigma 18-50 och 55-200 mm
Sensationellt prisvärd digital systemkamera med 6 miljoner pixlar. Dubbla objektiv: Sigma 18-50 mm och telezoom 55-200 mm.

Digital systemkamera med 6,3 megapixels. Snabb bildbehandling med suveräna resultat. 7-punkts autofokus. 3x zoom. En mängd automatiska och manuella inställningsmöjligheter. Bildserier upp till 2,5 bilder/sek. Levereras med batteri, laddare, USB-kabel, videokabel och bred nackrem.

11.995:- inkl. telezoom

Tekniska data Canon Eos 300D
CMOS sensor: 6 miljoner pixlar
Upplösning: 3072x2048 pixlar
Brännvidd: Omvandling med faktor 1.6x
Fokusering: Autofokus/Manuell
Filformat: JPEG/RAW
Lagringsmedium: CompactFlash typ II
Känslighet: ISO 100-1600
Övrigt: USB, blixt, blixtsko, många manuella möjligheter som ISO, vitbalans, exponering, slutare, bländare och fokus

Tekniska data Sigma 18-50 mm objektiv
Uppbyggnad: 8 element i 8 grupper
Bildvinkel: 76,5 - 31,7 grader
Minsta bländare: 22
Närgräns: 25 cm
Förstoring: 1:3,5
Filter: 58 mm
Mått: 67,5 mm långt
Vikt: 245 g

Tekniska data Sigma 55-200 mm telezoom
Uppbyggnad: 10 element i 9 grupper
Bildvinkel: 29,0-8,1 grader