Annons

Helskum fråga! aktiva hörlurar & Naturfoton

Produkter
(logga in för att koppla)

Bass

Aktiv medlem
haha kanske en helt dum fråga.. men använder naturfotografer sådana akiva hörlurar som förstärker djurens ljud ute i skogen eller är det bara jag som spårat ur här i mina tankar om att lyckas smyga mig på vilt för skyssta bilder =)
 
Du kommer inte upp i djurens hörsel i alla fall, så de hör dig innan du har hört dem ändå...

En fördel med förstärkande hörselskydd (jakterfarenhet men princpen är den samma) tycker jag är att dina egna ljud förstärks så du hör hur mycket oväsen du för
Man blir tystare på så vis :)

Fast blåser det tycker jag personligen att såna hörselskydd är ganska värdelösa...
 
Tycker även att det ka vara svårt att höra från vilket håll ljudet kommer med sådana hörlurar. Men det kanske bara är jag som tycker det...
 
Bass skrev:
haha kanske en helt dum fråga.. men använder naturfotografer sådana akiva hörlurar som förstärker djurens ljud ute i skogen eller är det bara jag som spårat ur här i mina tankar om att lyckas smyga mig på vilt för skyssta bilder =)

Det är ett utmärkt sätt för att höra larvernas försiktiga små steg har jag hört från säker källa!
 
Re: Re: Helskum fråga! aktiva hörlurar & Naturfoton

Drazil skrev:
Det är ett utmärkt sätt för att höra larvernas försiktiga små steg har jag hört från säker källa!

Heh, jo jag sa ju att det va en lite dum fråga.
 
Re: Re: Re: Helskum fråga! aktiva hörlurar & Naturfoton

Bass skrev:
Heh, jo jag sa ju att det va en lite dum fråga.

Faktiskt kan jag säga från egna erfarenheter att det stämmer, en myrstig låter fruktansvärt mycket med ett par bra aktiva hörlurar.
Om du funderar på att köpa sådana så kan jag rekomendera Peltor ComTac då dom sitter bra och fungerar utmärkt, dock så kostar dom ca 1500:-.

Men som sagt var så hjälper dom inte dig alltför mycket att komma närmare djuren.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.