Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hej!

Produkter
(logga in för att koppla)
kan du kanske utveckla frågan något??

analogt? digitalt? kompakt? systemkamera? vad ska du fotografera? budget?, hur mkt brukar du fotografera? ska du skriva ut bilderna? osv osv
 
jag skulle vilja ha en kamera på 5mp 10x optisk zoom elr en billig kamera som man kan köpa till lite bättre objektiv, kameran behöver inte vara så kompackt. den ska kosta cirka 5000max kanske 5500
 
byta objektiv, men med optisk zoom på 10X?? närmsta du kommer blir väl isåfall olika zoomobjektiv...

det du vill ha verkar vara en systemkamera och isåfall kostar dom lite mer såvida du inte köper begagnat. Bara kameran kostar runt 7000:- sedan ska du ha olika objektiv för varierande tusenlappar. Fundera på vad du verkligen vill ha och behöver
 
Kalle_B skrev:
byta objektiv, men med optisk zoom på 10X?? närmsta du kommer blir väl isåfall olika zoomobjektiv...

det du vill ha verkar vara en systemkamera och isåfall kostar dom lite mer såvida du inte köper begagnat. Bara kameran kostar runt 7000:- sedan ska du ha olika objektiv för varierande tusenlappar. Fundera på vad du verkligen vill ha och behöver

10 x zoom? Tja, då får det väl bli ett EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM, antar jag. Hmm, under 5000:- ? OK, då blir det kanske inte ett sådant iallafall. ;)

*uttråkad*
 
stefan.. jag jag tycker att du ska läsa på lite mer om fotografering... i all välmening. Det gör att du får ut mer av kameran, du riskerar inte att köpa fel, du får en kamera som passar din fotograferingsstil. Du förstår också hur kameran fungerar och är lämplig till och även bakomliggande faktorer till vissa saker. Här på fotosidan fins dels forumet där du kan söka på hur mkt saker som helst från flera år tillbaka och som förklarar en hel del. Du har även artiklar som förklarar grunden vid fotografering.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.