Annons

Hej Supermodell - www.lindex.se

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Lindex har en kampanjs som heter "Hej Supermodell" där de söker "vanliga" tjejer/kvinnor!
Skitbra tycker jag!

Min flickvän tyckte det verkade intressant, och tänkte gå på castingen!

Dock är jag EXTREMT dålig på det här med avtal etc.

Så tänkte om nån kunde läsa igenom "Regler" på http://www.lindex.se
(under Hej Supermodell -> Regler)

Tack på förhand
/Jocce

Lindex förbehåller sig rätten att använda både de digitala bilder som tas under turnén och de bilder som tas på de uttagna för reklamändamål i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Estland. Inga bilder skickas tillbaka.”.

Jag kunde inte hålla mig nu när jag sitter och är konvalleskä, kånnvaleschen, konvlerrm, håller på att friskna till...

Vad då bilder inte skickas tillbaka? Till vem? Blir inte modellerna fotograferade på plats av Lindexpersonal?

Bilderna får användas för reklamändamål, tja, det är väl ok (fast jag skulle viljat veta hur länge) men det nämns ingenting om ersättning.
Personligen tycker jag det är fel att använda bilder utan ersättning.

Hur gick det för flickvännen?

hej

Bilder från castingen lär ju knappast gå upp på någon kampanj ute i europa.De vill nog bara vara säkra på att de får använda bilderna internt och ev spara dom i någon form av register. Reklambilderna skall väl tas med lite mer avancerad kamera än en liten digitalkompakt?

mvh
Peter

Jag ringde Kira på Telefon 031-739 50 00 som är ansvarig för kampanjen (eftersom ingen annan gjort det eller vågar det) och har pratat med henne.

Så här är det:

De digitala testbilderna är BARA till för jurybedömning. Inget annat.

De som blir uttagna erhåller ersättning enligt avtal för modellgengér "people" och Lindex står för alla reskostnader mm .

Helt okej .

/ NIKLAS

Glömde bort den här tråden!

Men iallafall, vi får svar i Oktober på hur det blir med modellandet!

Men det hela kändes lite oseriöst/hafigt.

Man kom dit, fick fylla i ett papper med kontaktinfo+lite annat, sen "Hej, jaha, håll upp pappret" och så slänger han av en snabb bild med en Kompakt Digitalare, knappt så Flickvännen han ställa sig på plats...
Den "Ja här varsegod" så fick tjejen en påse med lite lindex prylar..

Men får väl se hur det går!

/Jocce

Oseriöst att köra kompaktdigital?

Det kommer säkert ha drivor av bildfiler att gå igenom, så de tittar nog bara några sekunder innan de väljer bort de flesta. De som funkar lägger de i en annan hög. Förr i tiden när jag var ung, körde säkerligenmed en direktbildskamera för film, en sån där polaraoidhistoria. Bilderna lades ut på bordet och sorterades på snarlikt sätt. Komaktdigitaleren sänker kostnaden samtidigt som den ökar produktiviteten i urvalsprocessen.

Funkar donnan din på komapktdigital kommer hon funka finfint med en rejäl hasselbladare i studio när plaggen ska plåtas för att säljas.

Oseriöst hade de varit om dett bett donnan ta av sig alla kläderna och ställa sig på alla fyra iförd ett koppel.

Väntar med spänning på din rapport om modelljobbet i oktober.

RolandM skrev:
Oseriöst att köra kompaktdigital?

Det kommer säkert ha drivor av bildfiler att gå igenom, så de tittar nog bara några sekunder innan de väljer bort de flesta. De som funkar lägger de i en annan hög. Förr i tiden när jag var ung, körde säkerligenmed en direktbildskamera för film, en sån där polaraoidhistoria. Bilderna lades ut på bordet och sorterades på snarlikt sätt. Komaktdigitaleren sänker kostnaden samtidigt som den ökar produktiviteten i urvalsprocessen.

Funkar donnan din på komapktdigital kommer hon funka finfint med en rejäl hasselbladare i studio när plaggen ska plåtas för att säljas.

Oseriöst hade de varit om dett bett donnan ta av sig alla kläderna och ställa sig på alla fyra iförd ett koppel.

Väntar med spänning på din rapport om modelljobbet i oktober.

Nej nej, alltså inte just att de körde med en kompaltdigitalare sm var oseriöst, även om det förstärke intrycket av det hela!

Men jag har självklart förståelse för att det måste gå ganska fort, då de har många som måste igenom, men när hon knappt hinner ställa sig på plats innan de knäpper av kortet o allt runtomkring som inte kändes bra.

/Jocce

Jocce skrev:
men när hon knappt hinner ställa sig på plats innan de knäpper av kortet o allt runtomkring som inte kändes bra.

De som väljer ut bilderna är så rutinerade att de ser direkt vem som passar och vem som inte. Det står inte och faller med hur en eventuell arm ligger i förhållande till ett ben.

bjanha skrev:
De som väljer ut bilderna är så rutinerade att de ser direkt vem som passar och vem som inte. Det står inte och faller med hur en eventuell arm ligger i förhållande till ett ben.

Jo, det förstår jag också!
(nu var det förvisso bara typ ansiktsbild så armar osv e juh oviktiga)

Men kändes ändå lite för snabbt o så.

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar