Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HDR importera bilder till LR, få tillbaka metadata

Produkter
(logga in för att koppla)

henrikgbg

Aktiv medlem
Hej!

Jag arbetar en hel del med HDR genom photomatix pro och har problem med att tillbaka exifdatan på ett effektivt sätt till Lightroom 2.1

Jag exporterar ett antal bilder från Lightroom och gör all min redigering i photomatix, sparar som tiff och importerar det färdiga resultatet till Lightroom.

Jag vill att bilderna ska lägga sig i samma mapp som orginalbilderna och ha samma EXIF och META data som orginalfilerna. men någonstans i photomatix försvinner datum, taggar och allt annat.

Finns det någon som har ett bra sätt för att lösa det här på?

jättetack på förhand! :D
 
Edit in!

Testa, klicka höger musknapppå bilden välj, kommandot Edit in, välj other application, och välj dinapplication, kryssa i "stack with original". När du lekt klart med bilden i ett annat program så spara. Gå tillbaka över till LR så ska den nyredigerade bilden ligga bredvid originalet och heta (samma namn som innan men med ändelsen tif.

Hoppas detta löser sig... / Claes
 
Opps

Opps, du kan behöva gå till Preferences och fliken external editor först för att där lägga till Photomatix som external editor... / Claes
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.