Annons

HD Pentax-DA 20-40mm F2.8-4 ED Limited DC WR

Produkter
(logga in för att koppla)

DonThomaso84

Aktiv medlem
Den lilla zoomen med det långa namnet?

Den har funnits på roadmappen några år, nu har de första bilderna dykt upp. Zoomomfånget var ju känt, bländaren var ungefär vad jag trott med tanke på Limited-konceptet. Däremot så var både DC och WR oväntat och spännande. Perfekt rese/allroundobjektiv till våra vädertätade hus?

http://photorumors.com/2013/10/31/two-new-pentax-lenses-to-be-announced-soon/

Bilagor

• HD-PENTAX-DA-20-40mm-F2.8-4-ED-Limited-DC-WR-lens-silver.jpg
    HD-PENTAX-DA-20-40mm-F2.8-4-ED-Limited-DC-WR-lens-silver.jpg
    29.2 KB · Visningar: 90
  • HD-PENTAX-DA-20-40mm-F2.8-4-ED-Limited-DC-WR-lens.jpg
    HD-PENTAX-DA-20-40mm-F2.8-4-ED-Limited-DC-WR-lens.jpg
    27.5 KB · Visningar: 89
Pentax Limited är fina, men jag har lite svårt att se nyttan med en zoom med så pass begränsat (och ganska udda) omfång. Jag skulle nog föredra ett fast ljusstarkare objektiv och fotzoom :)

Pentax Limited är fina, men jag har lite svårt att se nyttan med en zoom med så pass begränsat (och ganska udda) omfång. Jag skulle nog föredra ett fast ljusstarkare objektiv och fotzoom :)

Kanske kanske tecknar den FF och då kan jag se större användningsområde för brännviddsomfånget förutsatt att det kommer ett FF-hus. Jag menar, då har du ju vidvinkel till normal i ett paket.

Kanske kanske tecknar den FF och då kan jag se större användningsområde för brännviddsomfånget förutsatt att det kommer ett FF-hus. Jag menar, då har du ju vidvinkel till normal i ett paket.

Ja, för FF är brännviddsomfånget vettigare tycker jag, men jag är skeptisk - den är alldeles för liten för det ;)

Hmm, hur som helst så måste jag nog ha en sådan här. För mig är brännviddsomfånget perfekt. Jag använder mest 21mm, 31mm och 43mm limited. Det här är ett perfekt vardagsobjektiv. Med tanke på Limited-seriens byggkvalitet så kan jag tänka mig en skön känsla att zooma den. Verkligen en överraskning att den har DC och är WR. Fantastiskt.

Hmm, hur som helst så måste jag nog ha en sådan här. För mig är brännviddsomfånget perfekt. Jag använder mest 21mm, 31mm och 43mm limited. Det här är ett perfekt vardagsobjektiv. Med tanke på Limited-seriens byggkvalitet så kan jag tänka mig en skön känsla att zooma den. Verkligen en överraskning att den har DC och är WR. Fantastiskt.

Föredrar själv screw drive före DC motor, men det är väl en smaksak.

Om man ser det som en normal med lite valbart omfång är det kanske inte så dumt som jag först tänkte :)

Det jag möjligen i så fall opponerar mig mot är pris och ljusstyrka (jämfört med fasta objektiv alltså).

Vilket sjukt onödigt objektiv, Omfånget, ljusstyrkan.. jösses, varför??
Sigma 18-35/1.8 finns ju. Även om den tecknar på ff så är det fortfarande så ospännande omfång och ljusstyrka.

Sigma 18-35/1.8 finns ju. Även om den tecknar på ff så är det fortfarande så ospännande omfång och ljusstyrka.

Jämför gärna storlek och vikt mellan Sigman och det här objektivet ;)

He löns int förklar för en som int begrip! Foto handlar inte bara om sensorer stora som en tumme på en välväxt man eller skärpedjup tunnare än skäggstrån. Move along!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar