Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hassleblads utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Karna

Aktiv medlem
Ska sälja min mellanformatare och funderar över priset. Vad tror ni är lämpligt?

Hasselblad 500EL/M inkl laddare
3 st Magasin (A12)
6 st Magasinplåtar
1 st Ljusschakt
1 st Annan sökare man sätter ovanpå (vet inte vad den heter, men inte vanlig prismasökare)
1 st 50 mm Carl Zeiss Distagon 1:4
1 st 80 mm Carl Zeiss Planar 2.8
1 st trådutlösare
+ div linser

Kameran har fungerat som ateljekamera och servats reglbundet av proffsverkstad. Är senast fullservad 2004. (Finns papper på det)

Senast ändrad:
500EL/M är nog en av de minst attraktiva modellerna, eftersom ackarna inte tillverkas längre. A12 magasin är väl värda 1000-1800 beroende på ålder och skick. Objektiven är mycket beroende på om det är C, CT*, CF, CFE eller CFi. Och naturligtvis vilket skick de är i.

Du kommer med största sannolikhet att få bättre betalt om du säljer utrustningen i delar, än om du vill sälja allt i en klump.

Kolla priserna på Tradera och eBay för jämförelse.

-- MW

Tack för svaren

Har fått hjälp av Jörn Fritzin att värdera utrustningen, vilket jag även kan rekommendera till andra som har Hasselblads utrustning.

/a

Läste tråden och såg i Magnus Ws svar där han skriver att batterier inte tillverkas längre,det finns batterier hos " www.smallbattery.company.org.uk" som är framtagna för just 500 el/elm/elx.
Det är NIMH batterier 750 mAh (product id: NH5-750),passar direkt i kameran och man använder orginalladdaren.Priset var 666,00 st inlusive frakt när jag köpte mitt,något lägre om du köper två eller flera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar