ANNONS
Annons

Hassleblads utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Karna

Aktiv medlem
Ska sälja min mellanformatare och funderar över priset. Vad tror ni är lämpligt?

Hasselblad 500EL/M inkl laddare
3 st Magasin (A12)
6 st Magasinplåtar
1 st Ljusschakt
1 st Annan sökare man sätter ovanpå (vet inte vad den heter, men inte vanlig prismasökare)
1 st 50 mm Carl Zeiss Distagon 1:4
1 st 80 mm Carl Zeiss Planar 2.8
1 st trådutlösare
+ div linser

Kameran har fungerat som ateljekamera och servats reglbundet av proffsverkstad. Är senast fullservad 2004. (Finns papper på det)

Senast ändrad:
500EL/M är nog en av de minst attraktiva modellerna, eftersom ackarna inte tillverkas längre. A12 magasin är väl värda 1000-1800 beroende på ålder och skick. Objektiven är mycket beroende på om det är C, CT*, CF, CFE eller CFi. Och naturligtvis vilket skick de är i.

Du kommer med största sannolikhet att få bättre betalt om du säljer utrustningen i delar, än om du vill sälja allt i en klump.

Kolla priserna på Tradera och eBay för jämförelse.

-- MW

Tack för svaren

Har fått hjälp av Jörn Fritzin att värdera utrustningen, vilket jag även kan rekommendera till andra som har Hasselblads utrustning.

/a

Läste tråden och såg i Magnus Ws svar där han skriver att batterier inte tillverkas längre,det finns batterier hos " www.smallbattery.company.org.uk" som är framtagna för just 500 el/elm/elx.
Det är NIMH batterier 750 mAh (product id: NH5-750),passar direkt i kameran och man använder orginalladdaren.Priset var 666,00 st inlusive frakt när jag köpte mitt,något lägre om du köper två eller flera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar