Annons

Har Photoshop 7 och Elements 4

Produkter
(logga in för att koppla)

Flatron

Medlem
Har Photoshop 7 och Elements 4 . Om jag ska uppgradera är Lihtroom 2 vettigt ? Är amatörfotograf med en 10000 bider i elements. Har laddat ner Lightroom provversion.Verkar super, eller är det CS som gäller ? Det kostar en del pengar, så förslag mottages. Mvh Håkan
 
Hej!
Jag har slutad med att uppgradera för mucho monetas Adobes PS efter CS2.
Nu kör jag Lightroom 2.0 och PSE 6.0

LR med sin ACR 5.0 RAW-module är mycket bra, och till mitt behov finnas verktyg nog i PSE.

Men passa på! PS 7 kann uppgraderas denna månad ut (tror jag)
/Erik J
 
Har CS3 och LR2.
hade jag fått välja mellan dessa två hade jag nog valt LR2 pga smidigheten, arbetsflödet och att allt finns från kamera till arkiv till utskrift/web.

Är du fotograf så välj Lightroom, är du mer åt redigera/reusch så välj Photoshop.

/Rommél
 
Är amatörfotograf med en 10000 bider i elements.


Det låter som en beskrivning på en person som kommer älska Lightroom!

Min erfarenhet är att det är MYCKET enklare och roligare att organisera och hålla ordning på bilderna i Lightroom än i Elements.

Mvh
Anders
 
Tack för intressanta åsikter ! Har haft en 30-dagars version av Lr2 i några dagar nu och är helt såld. Har börjat förstå en del av programmet.Utskrifterna blir helt underbara ! Det blir Lr helt klart. Håkan
 
Kul - det är lätt att bli förälskad i LR. Det förenklar onekligen en hel del - utskriftsfunktion i version 2 är ju bara för cool, där kan man verkligen spara på fotopapperet!

Mvh
Anders
 
Undrar om någon har hittat bra sidor att lära sig mer om Lr på. Trial and error i all ära , vore kul att lära sig mer om ett program som man gillar ! Mvh Håkan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.