Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har ni fått bilder stulna?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker inlägget är lite udda, för rubriken säger "Har ni fått bilder stulna?" men du börjar med att visa vart du hittat dina bilder och startar en debatt om just detta och om hur du vill ha betalt osv.

Det är inte kul att få sina bilder stulna och framförallt inte när man hade planer på att sälja dessa till nått bolag. Men jag tror de många som fått sina bilder stulna aldrig skulle fått ut dem till försäljning eller äns hade planer på detta. Utan de ser nog detta som ett sätt att försöka tjäna lite extra på genom att försöka pressa folk som använder deras bilderna på pengar.

Jag tror dock inte du har gjort det, men det finns folk som syslar med sånt och därför med vilja släpper ut sina bilder på Internet.

På frågan om jag har fått bilder stulna så är svaret att jag troligen har råkat ut för det men ännu inte upptäckt det. Jag har en sida med bilder på Internet, men dessa är fria att användas så länge man inte själv påstår sig vara fotografen.

Jag har även en notis att om någon lyckas bli rik på någon utav mina bilder så vill jag veta hur fasiken han bad sig åt och om han då kan sända en liten slant som tacksamhets gåva :)

Men som sagt, mina bästa bilder lägger jag för guds skull inte ut på Internet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar