Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Har någon provat Picasa?
- Trådstartare Mr.Berg
- Start datum
andreasc89
Avslutat medlemskap
Japp. Det är snabbt och bra (om man har tillräkligt snabb dator). Räcker till enklare bildbehandling. Dess röda ögon funktion är en av dom bästa automatiska röda ögon funktioner jag har testat.
SammyBoy
Aktiv medlem
Bör provas
Tjena!
Det fungerar riktigt bra. Jag använder endast programmet för att bringa ordning och få snabb överblick över mina bilder. Att det klarar av att visa *.raw är suveränt.
Programmet har en del enklare bildredigeringsfunktioner men de är inte mycket att hänga i julgranen.
Gränssnittet är snyggt och rent och svarar snabbt. Hela programmet känns mycket "strömlinjeformat" och genomtänkt.
Kan bara rekomendera det, dessutom är det ju gratis, så varför inte prova?!
Tjena!
Det fungerar riktigt bra. Jag använder endast programmet för att bringa ordning och få snabb överblick över mina bilder. Att det klarar av att visa *.raw är suveränt.
Programmet har en del enklare bildredigeringsfunktioner men de är inte mycket att hänga i julgranen.
Gränssnittet är snyggt och rent och svarar snabbt. Hela programmet känns mycket "strömlinjeformat" och genomtänkt.
Kan bara rekomendera det, dessutom är det ju gratis, så varför inte prova?!
mr.b
Aktiv medlem
jimh skrev:
På vilket sätt tjänar Google pengar på Picasa?
Man kan via Picasa beställa pappersbilder hos en rad amerikanska leverantörer. Möjligen trillar det in någon skärv därifrån. Sedan kan man ju lägga upp bilder i bloggar via programmet. Vissa annonseringsintäkter torde trilla in därifrån också?!
I övrigt tror jag att programmet huvudsakligen är en good-will-skapare. En stor sådan.
wennerstrom
Aktiv medlem
jimh skrev:
På vilket sätt tjänar Google pengar på Picasa?
Varumärkesbyggande. Samma sak som med google earth och andra produkter i deras lineup.
photonicdelousions
Aktiv medlem
Picassa är sjysst, som sagt bara man inte har en seg dator! Vilket jag har så då är det inte supersnabbt! Men det fyller utan tvekan sin funktion! Samt att jag känner att man får en bättre översikt på sina bilder!
För er som inte vet ... Google är ett "trevligt" företag med en policy "dont be evil" dom är rätt coola faktiskt tjänar bra med pengar på vårat klickande!
Här är en liten OT länk om google http://www.dumpalink.com/media/1138447724/Working_At_Google
För er som inte vet ... Google är ett "trevligt" företag med en policy "dont be evil" dom är rätt coola faktiskt tjänar bra med pengar på vårat klickande!
Här är en liten OT länk om google http://www.dumpalink.com/media/1138447724/Working_At_Google
olap
Aktiv medlem
Jag tycker också picasa är ett schysst, enkelt bildvisningsprogram.
Tyvärr har jag problem med att få det att visa EXIF från min Canon 350D. Innan fungerade det men lade helt plötsligt av. Det hjälper inte att köra Picasa på en annan dator så gissningsvis är det importen av bilderna som krånglar. Jag gör det via Canons egna programvaror. Vet någon hur man löser det?
Hur som helst, testa det!
Tyvärr har jag problem med att få det att visa EXIF från min Canon 350D. Innan fungerade det men lade helt plötsligt av. Det hjälper inte att köra Picasa på en annan dator så gissningsvis är det importen av bilderna som krånglar. Jag gör det via Canons egna programvaror. Vet någon hur man löser det?
Hur som helst, testa det!
mikael_in_action
Aktiv medlem
Nån som vet hur Picasa är jämfört med Photoshop Elements som också är ok på att sortera bilder?