Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har någon handlat hos Entac?

Produkter
(logga in för att koppla)

bjursingen

Ny medlem
Jag har hittat billiga kameror och objektiv hos Entac Limited.
Det är en firma som finns i Nederländerna.Jag har letat överallt på nätet och pratat med många personer men inte hittat något som visar om butikerna finns på riktigt.

Vore tacksam för lite hjälp.

Verkar inte var pålitliga men infon jag hittade var på tyska och det är int emin starka sida.

Ett tips vad gäller sådan här sidor är att inte bara googla på namnet (Entac) vilket kan ge väldigt mycket ointressanta träffar, googla istället på web adressen, i detta fall entacdirect.com, så får du mycket bättre resultat.

Med en växelkurs pâ 11,44 till 1 mot Euro sâ kan det väl inte löna sig att handla frân holland eller Tyskland?

Verkar inte var pålitliga men infon jag hittade var på tyska och det är int emin starka sida.

Ett tips vad gäller sådan här sidor är att inte bara googla på namnet (Entac) vilket kan ge väldigt mycket ointressanta träffar, googla istället på web adressen, i detta fall entacdirect.com, så får du mycket bättre resultat.

Tack för hjälpen,jag lägger ner.Hoppas ingen annan går på det.

Du kan ju alltid jämföra webshopparna
http://www.entacdirect.com/
med
http://www.futureshop.ca/

De är rätt lika, ungefär 1:1, och verkar inte alls seriösa. Ett tyskt forum varnades för dessa två butiker.
Har ingen kommentar till pålitligheten hos dessa firmor men att de är lika varandra behöver inte betyda något i sig. Någonsin jämfört elgiganten.se och pccity.se? Lika som bär, har samma ägare DSG International (som tydligen har finansiella problem).

Jo du har ju rätt att likhet inte behöver betyda att de är skumma. Håller med där. De kommentarer som fanns på det tyska forumet, www.dslr-forum.de, var inte alls så positiva till Entac som de ansåg var skum. Jag skulle Googla och Yahoo väldigt mycket för att kolla om Entac är ok innan jag beställer därifrån. Att en del av deras produkter har recenssioner behöver ju inte betyda att det är kunder som skrivit dem. Det kan vara copy-paste från någon annan sajt.

Att sätta ihop en webbsida och sedan "sälja" produkter till vanliga konsumenter är inte så svårt, tar väl en veckas arbete att få den riktigt snygg med mycket information. Tänk vad 40 timmar kan inbringa om man säljer 25 stycken Canon 5D mkII för 700€, klart bättre timlön än vad jag har på mitt vanliga kneg.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar