Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har någon haft samma problem med D1?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm det var lite väl lite, pratar vi utomhus i kyla eller inomhus.
Utomhus SÅ kan ett dåligt batteri bara ge en 40-50 bilder, ett bra kanske en 100-150.
Inomhus så klarar mitt bättre batteri mellan 200-300 bilder utan problem..
det sämre kanske hälften...
 
Första tiden pratar vi utom o inomhus..dvs som vanligt..Som det SKA fungera. hundratals bilder bekymmerfritt
Sedan efter att ha laddat en dag och skulle plåta lite blommor med mera så somnade kameran efter knappt 30 bilder, fördelat på 2 dagar...

Misstänker att batterierna hos zebra kanske håller blandad kvalite, skall i alla fall reklamera denna batteripack.
USch ..trist
 
paco skrev:
Hehe underbart försvar.


Håller med..jag har inga som helst problem med Firewire och min PC och jag tvivlar på att jag får 10 gånger snabbare överföring med en kortläsare...men skall köpa en trots det då det ibland är bekvämt att slippa koppla in kameran. Skall mäta överföringstiden då..kan bli kul att kunna ladda in 30 bilder på 3 sekunder..lol
 
paco skrev:
Hehe underbart försvar.


Själv så gillar ja inte mac, har alltid kört pc...
Firewire är gjort för mac, därav så tycker ja att det aldrig funkat speciellt bra för pc
Kör istället med en usb2 läsare funkar bättre enligt mig.
 
Ok. Trodde först att det var myten om den perfekta Macen som uppenbarade sig igen :) (Vilket är helt absurt för de nyktra som använt både och).

Jag har en FW-port på min PC, men den har aldrig testats. Verkar meningslöst när det finns 6 USB2 portar också.
 
paco skrev:
Ok. Trodde först att det var myten om den perfekta Macen som uppenbarade sig igen :) (Vilket är helt absurt för de nyktra som använt både och).

Jag har en FW-port på min PC, men den har aldrig testats. Verkar meningslöst när det finns 6 USB2 portar också.

hahah nej, det finns inget perfekt system...
Men just usb är smidigare på pc..
Firewire så får man ju inte upp kameran som en separat enhet....utan måste använda något program för att komma åt den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.