Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Har min glugg gått sönder?
- Trådstartare sussieohl
- Start datum
hence84
Aktiv medlem
F-- brukar blinka när objektivet är manuellt och inte har någon bländarautomatik. Är det ett FA 50/1.4 eller ett äldre objektiv?
Om det är ett äldre objektiv är det inte trasigt, du behöver baraa ändra ett värde i menyn i kameran. Tror det heter tillåt bländarring.
Är det inte ett äldre objektiv kan det nog vara så att det är trasigt, men det har jag ingen aning om egentligen, kommer säkert någon efter mig som kan det bättre
Om det är ett äldre objektiv är det inte trasigt, du behöver baraa ändra ett värde i menyn i kameran. Tror det heter tillåt bländarring.
Är det inte ett äldre objektiv kan det nog vara så att det är trasigt, men det har jag ingen aning om egentligen, kommer säkert någon efter mig som kan det bättre
holmbo
Aktiv medlem
Är det en FA50 så kanske du råkat ändra bländraringen bort från A-läget. Om den inte står på A-läget så fungerar objektivet som om det vore ett manuellt objektiv och då får du blinket om du inte tillåtit "Tillåt bländarring" i custommenyn.
Du har en liten spärr på bländarringen som måste tryckas in för att flytta från A till manuella bländarvärden.
//Lars
Du har en liten spärr på bländarringen som måste tryckas in för att flytta från A till manuella bländarvärden.
//Lars