AJDC82
Ny medlem
Jag har för gjort en folder över en förening mellan år x till nu. Jag har sammanställt med bilder, föreningsmedelmmars bilder, text och minnen och även bifogat ett par av mina egna bilder. Jag har dessvärre inte skrivit någonstans att materialet är upphovsrättsskyddat eller copyrighted på något ställe, vilket kanske är lite dumt. Det enda jag skrivit är på framsidan och där skrev jag "sammanställt av Anders Andersson".
Nu har jag sett att ett lokalt företag använt min folder på sin hemsida och nu undrar jag om jag har rätt till någon form av ersättning från dem. Problemet är som jag ser det att det inte finns något som säger att jag tagit bilderna, eller gjort något annat än just det jag skrev på förstasidan. "Sammanställt av Anders Andersson".
Kan jag på något vis klämma företaget i fråga på några pengar?
Vänligsate hälsningar
//AJDC
Nu har jag sett att ett lokalt företag använt min folder på sin hemsida och nu undrar jag om jag har rätt till någon form av ersättning från dem. Problemet är som jag ser det att det inte finns något som säger att jag tagit bilderna, eller gjort något annat än just det jag skrev på förstasidan. "Sammanställt av Anders Andersson".
Kan jag på något vis klämma företaget i fråga på några pengar?
Vänligsate hälsningar
//AJDC