Dalkiel
Aktiv medlem
Jag har en Eos 300d. En dag märkte jag att det satt lite damm inne i huset. Så jag rengjorde spegeln + den skivan ovanför spegeln (den med de 7 autofokuspunkterna på). Jag lyckades inte få bort dammet så jag tänkte att jag skulle blåsa bort det. Så jag tog ett djupt andetag och blåste till in i huset. Dammet försvann MEN på något sätt så lyckades jag med konststycket att få in en minimal droppe saliv på "autofokus-glas-brickan" som sitter ovanför spegeln. Jag försökte få bort den och lyckades förutom att det blev som ett märke efter salivet. Detta försökte jag i sin tur att gnugga bort med en blöt tops. Hela skivan såg ett tag ut som ett mindre världskrig. Tillslut så använde jag en fiberduk och "tror" att jag fick bort de sista resterna efter "städningen".
Nu till frågan. Jag har ju säkert gjort allt man inte skall göra inne i huset... så min fråga är kort och gott om jag har sabbat autofokuspunkterna eller något annat i huset?
Fråga 2: Hur skulle jag gjort rengöringen på "det rätta sättet"?
Jag är väldigt tacksam för svar på detta.
MVH/Daniel
Nu till frågan. Jag har ju säkert gjort allt man inte skall göra inne i huset... så min fråga är kort och gott om jag har sabbat autofokuspunkterna eller något annat i huset?
Fråga 2: Hur skulle jag gjort rengöringen på "det rätta sättet"?
Jag är väldigt tacksam för svar på detta.
MVH/Daniel