Annons

Har jag drömt om priset på Canon 24-105/4 L IS USM?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nja, initialt pekade det mot ett pris om 7500-8000 inkl moms. För detta pris ansåg jag att det var klart intressant.

Nu verkar det som priset blir väsentligen högre varför jag nu väljer att avvakta.

Mvh Johan
 
Håller med dig Johan. För cirka 8000 kr var det väldigt intressant för mig med. Men närmare 10500 kr, njaaaa...
 
Ja, i min "orderbekräftelse" så står det såklart samma fakta = det billigare priset. Ingen skulle ju kunna ändra den utan att först bryta det avtal som bekräftats.

Jag inväntar måndagen i morgon, kanske droppar det ett inte så välkommet mailinnehåll ifrån Cyberphoto;/

Hur som helst så är jag enDAst intresserad av att detta blir rätt i slutändan, med eller utan objektiv i + för min del.

/MVH Niclas,
 
Tack för svaret, Johan. Trist att det att blev så här med prissättningen. Vi får hoppas att Niclas får sitt billigt i alla fall - eller att någon från Canon läser detta och inser hur mycket större marknadspotentialen är till det lägre priset :)
 
Niclas, lycka till. Jag tror nog att säljarna håller ingångna avtal i det här fallet. Annars finns ju alltid ARN.
 
Conna skrev:
Håller med dig Johan. För cirka 8000 kr var det väldigt intressant för mig med. Men närmare 10500 kr, njaaaa...

jag kanske håller med. Skillnaden mot 24-70 blev nu mindre. Framförallt i plånboken.

Hoppas alla skrivit fel igen och sänker priset till det mer konsumentvänliga. 8)
 
Senast ändrad:
Har fått mail från Cyberphoto.

Tidigare lovat pris står fast.

Citat Cyberphoto "Vi försöker bemöta kunden som vi själva skulle vilja bli bemött och vi skulle själva blivit sura om någon höjde priset med 2200kr, så därför gör vi inte det till er."


Det är deras policy att lovat är lovat, en kundgivande sådan får man väl säga!



Mvh Niclas, som går ut ifrån att alla som befinner sig i samma situation också blir bemött med samma vänligt inställda kundrespekt.
 
Jag var nummer sju. Vilket betyder att om de går rejält minus på ett så är det ggr sju, minst.

De skriver också i samma mail att de har rätt att höja priset, så länge de inte är levererade. Skulle tro att de stödjer sig på vad lagen säger i de paragrafer som Jesper E nämner här tidigare.

Men det gör ju inte Cyberphoto,s policy sämre, snarare tväRt om.

/MVH Niclas,
 
Stort grattis, Niclas - och ett MYCKET stort tack för informationen!

Jag blev uppringd av YFO, som förklarade att Canon givit fel pris muntligen. I fredags hade YFO fått en ny prislista, som hade tvingat dem att höja priset rejält.

Det kändes jätteskönt att kunna hänvisa till Cyberphotos mejl till dig, Niclas! Jag vet inte hur mycket det påverkade det hela, men summan av kardemumman blev att YFO också står för orderbekräftelsen! Hatten av för YFO (som jag valde för att jag läst goda saker om dem i något forum här nyligen)! Hatten av också för dig, Niclas, och för Fotosidan som verkligen förtjänar titeln Bästa Community!

Hälsningar från en glädjerusig medlem som hoppas att fler får goda nyheter i denna fråga! Stå på er och hänvisa till Cyberphoto och YFO!
 
Senast ändrad:
wow....

jag annulerade min order efter att jag fick reda på att den skulle kosta 10455...

Jag drog ett mail till dem o undrade varför jag inte erhöll samma pris som vissa andra så har de nu reaktiverat ordern o gluggen kostar nu 8257 inkl moms.... he he... kul!!

Nån som vill köpa en ny 24-105/4 IS L för 9500.- rek utpris 10500.- (skojar bara lite)

Med vänlig hälsning
Johan
 
HAr fått mail idag från Cyberpersonalen att den första sändningen väntas denna vecka. Mitt exemplar tillhör enligt uppgifterna i samma mail den första. Så nu närmar det sig. Trevligt värre;)!
MVH Niclas,
 
Peter2 skrev:
Spännande! Berätta snart...

Här ringde telefonen precis när jag läste ditt inlägg.

De ringde från Cyberphoto för att fråga om det var ok att de skickade linsen som idag har anlänt! Inte helt överaksande så blev mitt snabba svar ja med stoOort J.

De får visst en del ersättning av Canon med tanke på den prisindikation som utlovats, men det täcker ju fortfarande inte helt och hållet affären.


Mvh Niclas,

Ps, Killen som ringde var dessutom mycket revlig, kan det hela bli bättre??
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.