Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har jag blivit lurad?

Produkter
(logga in för att koppla)

Haydnfickan

Ny medlem
Jag köpte en Nikon D50 hos Expert och fick ett kit med tillhörande Sigma 18-50mm F3.5-5.6. I manualen till kameran beskrivs ett annat objektiv. Är detta objektiv bra, eller har de lurat på mig någonting som behövde ut ur hyllorna. Paketpriset låg på sex och ett halvt...
 
Haydnfickan skrev:
Jag köpte en Nikon D50 hos Expert och fick ett kit med tillhörande Sigma 18-50mm F3.5-5.6. I manualen till kameran beskrivs ett annat objektiv. Är detta objektiv bra, eller har de lurat på mig någonting som behövde ut ur hyllorna. Paketpriset låg på sex och ett halvt...

Jag har svårt att tro att Expert har lurat dig, med tanke på att du har haft goda möjligheter att se på varan innan du köpte den i butiken. Kameran säljs även separat, så jag inbillar mig att Expert har kombinerat ihop ett eget paket till dig, vilket Expert ofta gör. I detta fall i kombination med ett Sigmaobjektiv. Samma objektiv säljs ibland i paket med Canon och Konica eller Pentax.

En handbok från Nikon beskriver alltid utrustning från det egna märket. Till objektivet följer det normalt med en handbok från dess tillverkare, i detta fall Sigma.

Objektiven är jämbördiga.
 
Hej!
Jag har köpt precis samma paket som du, också hos Expert. Att bli lurad känns väl lite väl starkt då man ju vet vad det är man köper i butiken. Prylarna har för min del fungerat aldeles utmärkt och jag har även kompletterat med ett Sigma 55-200.

MEN jag håller med dig till viss del, man blir inte särskilt glad när man upptäcker att andra butiker säljer kameran med Nikons kit-objektiv 18-55 till samma pris. Så man undrar ju varför Expert sätter i hop egna lösningar. I första hand trodde jag det var för att man skulle kunna få ner priset något och det var av den anledningen jag handlade där för en sådan kamera med lite tillbehör är ju inte gratis precis. Men när man då kan köpa samma kamera med orginal objektiv till samma pris hos någon annan så blir i alla fall jag irriterad.
Men jag får väl kolla upp priserna lite bättre nästa gång. För nu vet jag...
 
Jag köpte oxå d50 med sigmas 18-50 på expert bara för att det var billigare än det riktiga nikonkitet :D
 
Som jag har fattat det så är Expert Sigmas generalagent i sverige. Således kan dom antagligen köpa in dessa objektiv ganska billigt, och tjänar på så sätt mer pengar än om dom skulle sälja kameran i paket med Nikons objektiv.
 
Har själv haft ganska dåliga erfarenheter från expert.. så jag har valt att aldrig mer handla hos dom så var det löst...
---förutom att dom är gaska dyra på allt övrigt---
 
msundberg skrev:
Som jag har fattat det så är Expert Sigmas generalagent i sverige. Således kan dom antagligen köpa in dessa objektiv ganska billigt, och tjänar på så sätt mer pengar än om dom skulle sälja kameran i paket med Nikons objektiv.

Expert är inte längre generalagent utan Tura, men fortsätter att sälja egna paket med Sigma.

Jag skulle inte säga att du är lurad, möjligen dåligt informerad om att det även finns paket med Nikons egen optik.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.