En människa är mer värd en ett djur, att tycka annat är sinnessjukdom!
Eutanasi och ditt råttdödande är helt irrelevant. Jag jämställer inte människor med hundar, jag säger att för VISSA upplevs förbindelsen dom har till sin hund likt den förbindelse en förälder har till sitt barn, jag utgår ifrån vad jag har hört av folk som har haft båda. Jag tvivlar inte alls på att ett barn är mer värd än en hund i alla fall, men det går ändå att jämföra i det här fallet OM det nu skulle vara så att trådskaparens relation till hunden är på det sättet som jag nämnt. Skilj mellan att jämföra och att jämställa. Vad är det du inte förstår?
Aja, ska nog inte ödsla mer tid på ett rasistiskt spån som inte kan diskutera utan subtila personangrepp.
"rasistiskt spån" vad är det för uttryck? Menar du att det är rasistiskt att tycka att det är fånigt med folk som påstår sig känna sig kränkta äver att deras tillhörighter och djur blir avbildade? Det finns ju exempel här på att folk har velat anmäla en fotograf för kränkning bara för att personen fått sin bil avbildad, jag tycker sånt är löjligt. Lika löjligt som när kommuner köper in "vattenvirvlare" och "magiska stenar" för 100000-tals kronor.
"rasistiskt spån" vad är det för skitsnack? Jag tror inte trådskaparen jämställer sin hund med ett barn. Det är enligt mig inte friskt att göra så, en människa är alltid mer värd en ett djur.
Om denna åsikt gör mig till rasist så ska jag bära den titeln med stolthet.
I tyskland på 30-talet kunde man bli dömd för att ha dödat och dessikerat en "oskyldig" mask medan det var helt ok att göra samma sak med judar, dom var ju inte oskyldiga.
Man måste ju vara nån sorts extrem-vegan om man tycker att det är rasistiskt att tycka att människor är mer värda än djur.
Sådanan åsikter är samhällsfarliga för det skulle betyda att sammhället skulle behöva ansvara för vart enda djur i skogen. Ska älgarna få socialbidrag om vintern blir hård, och vad händer om man kör över en grävling?
Hoppas jag uttryckt mig klarare den här gången, men jag tar det en gång till ändå: En människa är mer värd en ett djur, att tycka annat är sinnessjukdom!
Detta är min fasta övertygelse och den står jag för, rasistiskt eller ej.
Ärligt talat tycker jag det är ganska äckligt med sådana där åsikter om att bara för att ett litet barn inte förstår lika mycket som en vuxen hund så kan man ifrågasätta barnets värde.
Kan barnet känna sig kränkt? Ja, om det utvecklas normalt. Hunden lär aldrig uppnå ett medvetande av den grad att den ens förstår vad det innebär att se sig själv på en reklam-bild.
Om nu mot förmodan nåt djur är medlem på Fotosidan och känner sig kränkt så står det djuret fritt att anmäla inlägget.