Martiina76
Medlem
Jag fotar mest mina barn och lite andra porträtt med min D80 och har alltid varit supernöjd. Nu vill jag köpa en till för att förnya mig lite. Eftersom jag har objektiv till Nikon kommer det att bli en sån till. Jag väljer mellan: D5100 och D7000. Som glad amatör som alltid klarat mig med D80, räcker det med D5100 tro??? Filma kommer jag nog bara göra ibland och det är inte jätteviktigt så fokus ligger på fotograferingen.
Funderade på nackdelen med att 5100 inte har motor i huset men såg att det kommit ett nytt 50/1,8 med motor så då borde det ju funka, eller??
Är det pärlor till svin att köpa en D7000, och är D5100 bara en lillebror med liknande egenskaper som ändå blir ett uppsving efter min D80
Lång text kort: Om jag är nöjd med D80, kommer D5100 bli en förbättring för mig då???
tack på förhand
Martina
Funderade på nackdelen med att 5100 inte har motor i huset men såg att det kommit ett nytt 50/1,8 med motor så då borde det ju funka, eller??
Är det pärlor till svin att köpa en D7000, och är D5100 bara en lillebror med liknande egenskaper som ändå blir ett uppsving efter min D80
Lång text kort: Om jag är nöjd med D80, kommer D5100 bli en förbättring för mig då???
tack på förhand
Martina