ANNONS
Annons

Har du sett någon sådanhär?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotade såndana i Koatien i sommras. Har inte riktigt vetat vad det är. Dom är jäkligt snabba iaf.

Bilagor

• insekt redig.jpg
    insekt redig.jpg
    77.6 KB · Visningar: 610
Hade en som sög i sig ur flitiga lisor i balkonglådan utanför köksfönstret fjorton dagar innan det stod om dom i tidningen. "Värst vad kollibrierna är tidiga i år" var min första tanke. Om jag lägger upp mina bilder av den här blir jag för alltid förpassad ut i skamvrån.

tettimul skrev:
Hade en som sög i sig ur flitiga lisor i balkonglådan utanför köksfönstret fjorton dagar innan det stod om dom i tidningen. "Värst vad kollibrierna är tidiga i år" var min första tanke. Om jag lägger upp mina bilder av den här blir jag för alltid förpassad ut i skamvrån.

Stor dagsvärmare. Relativt ovanlig, men just i år betydligt frekventare pga den varma sommaren. Kul!

Större dagsvärmare

Här i Smedjebacken (Dalarna) har vi väldigt många exemplar av den Större dagsvärmaren i år. Jag har aldrig sett en sån förut.
Det är flera stycken som kommer och äter på en floksbuske.
Jag fotade den med en vanlig 70-200 2,8VR zoom. Svärmaren är såpass stor att det inte behövs macrooptik för att få den avbildad i rimlig storlek.

/Leif

Bilagor

• 1212,2.jpg
    1212,2.jpg
    87.4 KB · Visningar: 333
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar