Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Har du sett någon sådanhär?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fotade såndana i Koatien i sommras. Har inte riktigt vetat vad det är. Dom är jäkligt snabba iaf.

Bilagor

• insekt redig.jpg
    insekt redig.jpg
    77.6 KB · Visningar: 610
Hade en som sög i sig ur flitiga lisor i balkonglådan utanför köksfönstret fjorton dagar innan det stod om dom i tidningen. "Värst vad kollibrierna är tidiga i år" var min första tanke. Om jag lägger upp mina bilder av den här blir jag för alltid förpassad ut i skamvrån.

tettimul skrev:
Hade en som sög i sig ur flitiga lisor i balkonglådan utanför köksfönstret fjorton dagar innan det stod om dom i tidningen. "Värst vad kollibrierna är tidiga i år" var min första tanke. Om jag lägger upp mina bilder av den här blir jag för alltid förpassad ut i skamvrån.

Stor dagsvärmare. Relativt ovanlig, men just i år betydligt frekventare pga den varma sommaren. Kul!

Större dagsvärmare

Här i Smedjebacken (Dalarna) har vi väldigt många exemplar av den Större dagsvärmaren i år. Jag har aldrig sett en sån förut.
Det är flera stycken som kommer och äter på en floksbuske.
Jag fotade den med en vanlig 70-200 2,8VR zoom. Svärmaren är såpass stor att det inte behövs macrooptik för att få den avbildad i rimlig storlek.

/Leif

Bilagor

• 1212,2.jpg
    1212,2.jpg
    87.4 KB · Visningar: 333
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar