Annons

Har du gjort en egen fotobok?

Produkter
(logga in för att koppla)
Northern Star skrev:
Ingen som använt sig av lulu.com?
Bra el. dåligt?
Jag är i stort sett nöjd med Lulu även om jag fick göra ett par försök innan jag fick bort ett lätt rödstick.

De hade en del kvalitetsproblem (för tunt papper, bristfällig inbindning, dåligt emballage) under våren och sommaren i samband med att de började trycka böcker i Europa. Förhoppningsvis är dessa problem lösta nu (annars kan man välja något av de format som de fortfarande bara trycker i USA).

/Staffan
 
Mankan G skrev:
Kom just hem från Fotomässan där jag bla besökte gordinboks monter och måste säga att de har utvecklats sedan jag använde deras tjänster. Böckerna som låg i montern var mycket bättre än de som jag gjorde till förra julen. Helt ok faktiskt även om färgerna kunde vara ytterligare lite mustigare. Fanns fortfarande vissa små spår av flammighet med det var inget som störde längre.

Tillräckligt bra känns som ett passande betyg.

Mankan

Funderade på en sak... kan det inte vara så att den som ställer ut produkter på ex. mässor tar fram sitt bästa exemplar alt. visa det finaste för att locka till sig kunder ?

Inte tvunget att just gordinboks eller någon på just den mässan gör det... men det jag funderade på är att om jag hade ett företag och skulle vara med och ställa ut så skulle jag visa det allra, allra bästa....

bara en tanke alltså...

Inte sagt att gordinboks skulle vara dåliga...
 
Jag har gjort 5 olika böcker både hård och mjuk pärm hos gordinegenbok.se i flera exemplar och är mycket nöjd med tryck och kvalite.Kan rekomendera dom och kommer att gör fler.
mvh lennart
 
PITCH skrev:
Funderade på en sak... kan det inte vara så att den som ställer ut produkter på ex. mässor tar fram sitt bästa exemplar alt. visa det finaste för att locka till sig kunder ?

Inte tvunget att just gordinboks eller någon på just den mässan gör det... men det jag funderade på är att om jag hade ett företag och skulle vara med och ställa ut så skulle jag visa det allra, allra bästa....

bara en tanke alltså...

Inte sagt att gordinboks skulle vara dåliga...

Visst är det så. Ingen tar med sig sina sämsta alster till en mässa men nu var det så att kvaliteten var avsevärt bättre på sådana punkter som dom inte har kunnat förändra utan att byta utrustning. Jag kan nästan ta gift på att dom har bytt pressar sedan mina böcker trycktes.

Jag har drivit ett digitaltryckeri som liknar det som gordinbok använder under ett antal år och före dess arbetade jag inom den grafiska industrin i 15 år och anser mig (hoppas jag i alla fall) därför ha tillräckligt bra kunskaper på att bedömma kvaliteten på gordinboks alster. "Mitt" tryckeri använde dessutom samma tryckeri, Edita, som gördinboks använder som underleverantör.

Kvaliteten på dagens digtalpressar är bra mycket bättre än de som fanns för bara 2-3 år sedan. Framstegen har varit enorma. Min fru arbetar på en av de stora presstillverkarna och de prover som hon tar med sig hem har en kvalitet som jag bara kunde drömma om med de pressar vi hade under starten av tryckeriet 2002. De är även bra mcyket bättre än vad vi kunder prestera när jag slutade 2005

Mankan
 
Ingen som har testat fotoquicks fotoalbum? Jag va inne hos dom idag och dom i affären verkade ju bra och fina. Ingen som har någon erfarenhet om det stämmer med verkligheten??
 
Pixbo

Fick idag en "låne bok" som demo av pixopolis att kika på, då jag var osäker på hur just svartvita bilder ter sig i digitaltryck.


Jag ser detta som en kul möjlighet att visa upp mig, och mina bilder på ett snyggt och bra å billigt sätt.

Inom kort ska jag beställa 10 ex. av samma bok.

Kanske ska den heta "EgoTripp"?

Sammanfattningsvis betyder det att jag tycker att resultatet överensstämmer med vad jag vill ha.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.