Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Har du fått någon bild publicerad?
- Trådstartare elmfeldt
- Start datum
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.
reecoy
Aktiv medlem
Räknas extraknäck som musikjournalist, och/eller minnesböcker?
Jag jobbade ett tag åt lokalblaskan (dagstidning) ett tag med lite konsertreportage.
Vidare har jag fått med bilder i minnesböcker från olika "arbetsuppdrag".
Men detta är ju "repotage-bilder" i första hand, och inte bilder som är tagna med hög estetisk baktanke, om vi ska skilja på det.
Vad jag förstår så syftade frågan på bilder motsvarande som läggs upp här (eller är tänkt att ska finnas här). I så fall har jag inte fått något publicerat.
Jag jobbade ett tag åt lokalblaskan (dagstidning) ett tag med lite konsertreportage.
Vidare har jag fått med bilder i minnesböcker från olika "arbetsuppdrag".
Men detta är ju "repotage-bilder" i första hand, och inte bilder som är tagna med hög estetisk baktanke, om vi ska skilja på det.
Vad jag förstår så syftade frågan på bilder motsvarande som läggs upp här (eller är tänkt att ska finnas här). I så fall har jag inte fått något publicerat.
Sinuslinus
Aktiv medlem
Nej jag har aldrig försökt även om jag blir suktad att skicka in bilder till olika tävlingar ibland.
Dagobert
Avslutat medlemskap
Fick några lätta publiceringar i en kårtidning där jag var aktiv under en kort period. Det kanske kan vara en inkörsport för några. För mig tog det upp lite förmycket tid, även om många andra skulle tycka det var lite tid jag lade ner...
Men som sagt, det man fotograferade, inför ett reportage, publicerades alltid!!!
Men som sagt, det man fotograferade, inför ett reportage, publicerades alltid!!!
Dave
Aktiv medlem
Publicerad gånger flera
Har haft den stora turen och blivit anlitad för fotografering för tre olika reklmablad. Det är skillnad att se sina bilder i ett sammanhang, ett informationsblad. Det är en kick kan jag säga. Sen webbpublicerad. . . tja publicerar mina egna bilder. Så det räknas la inte va?
Se dem på www.lust4life.org
Dave
Har haft den stora turen och blivit anlitad för fotografering för tre olika reklmablad. Det är skillnad att se sina bilder i ett sammanhang, ett informationsblad. Det är en kick kan jag säga. Sen webbpublicerad. . . tja publicerar mina egna bilder. Så det räknas la inte va?
Se dem på www.lust4life.org
Dave
Helena
Aktiv medlem
Det viktiga när man säljer en bild är väl ändå att det är en bild som man vill stå för?
Skulle ni kunna tänka er att sälja en bild och känna (bilden blev juh inte så bra men jag fick betalt?)
Jag skulle aldrig kunna göra det!
Enda gången jag publicerat någonting som jag inte varit beredd att stå för var i välgörenhets sammanhang... men jag menar... hur kul är det att fotografera polischefen på välgörenhets middag vid The Eden Project?
Skulle ni kunna tänka er att sälja en bild och känna (bilden blev juh inte så bra men jag fick betalt?)
Jag skulle aldrig kunna göra det!
Enda gången jag publicerat någonting som jag inte varit beredd att stå för var i välgörenhets sammanhang... men jag menar... hur kul är det att fotografera polischefen på välgörenhets middag vid The Eden Project?
Emla
Medlem
Det var inte speciellt svårt..
Men jag har iofs inte fått några av mina egna bilder publicerade!
Det var bilder till en tidning på uppdrag av dem. Modebilder, stadsbilder och bilder från en fotoutställning.
Däremot skulle jag vilja få mina bilder publicerade i någon fototidning, om jag någonsin lär mig plåta så pass bra så jag förtjänar en plats där!
/ Emelie
Men jag har iofs inte fått några av mina egna bilder publicerade!
Det var bilder till en tidning på uppdrag av dem. Modebilder, stadsbilder och bilder från en fotoutställning.
Däremot skulle jag vilja få mina bilder publicerade i någon fototidning, om jag någonsin lär mig plåta så pass bra så jag förtjänar en plats där!
/ Emelie
Paragrafryttaren
Aktiv medlem
Emla skrev:
/ Emelie
Du kan ju alltid pröva med FOTO:
Själv har jag några bilder som ska publiceras i s "Upp till nitton".
Med tanke på vissa av fotograferna som presenteras där tippar jag att du lätt skulle bli antagen...
Själv har jag några bilder som ska publiceras i "Roknäsboken" (lokalhistoria). Men då är farsan en av författarna... ;-)
berga
Aktiv medlem
Det är oftare lättare att få sina bilder publicerad om man kan skriva också. De flesta tidningar är inte bildtidningar, utan vill ha text också.
Min fru har haft månge bilder publicerade, men det var när hon arbetade som journalist på en lokaltidning och fick fotografera också. Om du frilansar som journalist kan det också vara bra att kunna skicka med lite bilder till redaktionen.
-Anders
Min fru har haft månge bilder publicerade, men det var när hon arbetade som journalist på en lokaltidning och fick fotografera också. Om du frilansar som journalist kan det också vara bra att kunna skicka med lite bilder till redaktionen.
-Anders
Nikonmannen
Aktiv medlem
Har publicerats i bortemot 15 olika tidningar, vissa av dem var fjortonde dag i fyra år.
- Status
- Ej öppen för ytterligare svar.