ANNONS
Annons

Har du en fotoskrivare hemma?

Produkter
(logga in för att koppla)

Har du en fotoskrivare hemma?

• Ja

Röster: 109 45.0%
  • Nej

Röster: 115 47.5%
  • Nej, man skall köpa snart

Röster: 18 7.4%

• Totala väljare
    242
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag kört min Epson 1290 i ett år nu och är mer än nöjd. Rekommenderar den varmt!. Har bl a skrivit ut bilder till utställningar.

startraker skrev:
Visst, har en fotoskrivare hemma. Men den använder jag i första hand till att få fram bilder ifrån inscannade neg som jag sedan kan ta med mig till mörkrummet. Då har jag gjort bilden i datorn en gång innan och känner till svårigheterna. Mörkrummsarbetet blir på detta sätt mycket mer effektivt. För vem vill ha utskrifter när man kan få feta fiberkopior?! ;-)

ojj, vad jag håller med!!!

Re: nöjs med min men papper??

Jens C Hilner skrev:

obs bästa pappaert att skriva ut på som är matt vilket är detta ??? skule vilja ha namnet på ett sådant.... [/B]

Jag har en Canonskrivare men använder i princip bara epsons "premium semigloss photo paper". Det är ett halvmatt papper som är helt underbart. Dom har också ett helmatt papper som heter "matte paper heavyweight", men det har inte samma fotografikänsla som det förstnämda utan mera papperskänsla om du förstår, men det blir väldigt bra utskrifter på det också.

Jag har också en HP DeskJett 930C

:) Jag är väldigt nöjd med min HP DeskJet 930C. Jag tar upp mina bilder på HP fotopapper och Kodak dubbelsidiga papper. Mina bilder hänger uppe sedan ett år tillbaka (HP fotopapper) och dessa bilder har inte förändrats i färgen. Men jag håller med om att man får vara försiktig med att inte skada Fotopapperet, det är känsligt. Men Kodak dubbelsidiga fotopapper är mer tåliga i ytan. Man får däremot låta bilden torka innan man sätter in den i album eller hänger upp den. Jag har gjort årskalender på Kodak dubbelsidiga fotopapper och de tål att hänga uppe.
ana

Självklart. Epson Stylus Photo 700 som skall bytas ut mot en A-3 snart. Underbart att slippa mörkrummet, säger jag som började som kopist på proffslabb i Gbg och har kopierat många tusen bilder. Enda nackdelen med digitala arbetet är att det tar tid!

Jag har en Epson Styles Photo 1200 sen 2 år tillbaka som jag är mycket nöjd med,och den klarar även de grövsta akvarellpapprena som jag skriver ut sv grafiska blad på.
Bläcket till den har jag aldrig hittat i butikerna där jag bor så det får jag alltid skicka efter

En Epson 1290.

Det blir verkligen fotokvalitet. Man behöver lupp för att kunna se pixlarna.

Det jag retar mig lite på är att munstyckerna klibbar igen, så att man måste köra rengöringen titt som tätt. Och det finns ingen separat rengöring för svart (som är den som oftast klibbar ihop), vilket gör att man måste köra hela rengöringen, och ödsla färgbläck helt i onödan.

Jag skickar efter färgpatronerna från Scandinavian Photo. Tjänar en hundring per patron jämfört med att köpa dem i butik. Dessutom är det få som har dem än så länge.

Jodå, har en Epson Stylus Photo 870. Ger mycket bra utskrifter om man sköter om den lite. Tyvärr suger bläcket slut efter några A4...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar