Annons

Har det kommit några kameror sen den 15/12 (D200)

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Har det kommit några kameror sen den 15/12 (D200)

Har det kommit några små leveransen eller är det bara den där första sändningen som har kommit ?
 
Rodney skrev:
Har det kommit några kameror sen den 15/12 (D200)

Har det kommit några små leveransen eller är det bara den där första sändningen som har kommit ?

Jag har hört rykten om enstaka kameror som kommit efter den 15/12 men inget mer än det. Andra rykten säger att det skall komma två leveranser under Januari men inget bekräftat.
 
Hmm, känns som om det är dags att maila Nikon snart igen.
Får vi inga besked så ska de inte få nån ro... :-D
 
AndersGbg skrev:
Hmm, känns som om det är dags att maila Nikon snart igen.
Får vi inga besked så ska de inte få nån ro... :-D

Låter bra, vi kanske ska starta en mail-lista för alla som väntar så skickar vi en par hundra mail per dag och frågar : Har den kommit än ? Har den kommit än ? Har den kommit än ?

;)
 
Mailade dem via deras support

2006-01-05, och har ännu inte fått svar idag 2006-01-10.

Även jag står i kön och väntar på D200.
Jag gick in sent i kön, men anser mig ändå ha rätt att veta när jag kan förvänta mig min kamera. Kan ju inte belasta min handlare för att kameran dröjer, det är ju Nikon som är vansinnigt sega.

Är förberedd på att jag kan få vänta ända in i Mars innan jag får någon, men man vill veta hur deras leveransplaner ser ut.
 
Re: Mailade dem via deras support

JAVA skrev:
2006-01-05, och har ännu inte fått svar idag 2006-01-10.

Även jag står i kön och väntar på D200.
Jag gick in sent i kön, men anser mig ändå ha rätt att veta när jag kan förvänta mig min kamera. Kan ju inte belasta min handlare för att kameran dröjer, det är ju Nikon som är vansinnigt sega.

Är förberedd på att jag kan få vänta ända in i Mars innan jag får någon, men man vill veta hur deras leveransplaner ser ut.

Att du inte fått svar ännu är iofs inte så konstigt eftersom den 5:e var halvdag på många ställen och sen har det varit helger så dom har rimligen lite frågor att beta av.

Men jag håller med dig i övrigt, väntar också på kamera och besked.
 
jag var inne på fotoquick på gårda..dom visste ingenting från nikon men han gjorde en gissning på att det skulle ta till sista april eller något att beta av deras kö (19 st). Men han sa dock inte att han hade säkra källor på det..
 
Många som tror & gissar....

Vore på tiden att Nikon tar tag i problemet och ger ett rakt besked till sina återförsäljare och deras kunder.
 
Re: Många som tror & gissar....

JAVA skrev:
Vore på tiden att Nikon tar tag i problemet och ger ett rakt besked till sina återförsäljare och deras kunder.

Helt klart, har du fått nåt svar ännu ? Jag väntar fortfarande på svar.
 
Rodney skrev:
Har det kommit några kameror sen den 15/12 (D200)

Har det kommit några små leveransen eller är det bara den där första sändningen som har kommit ?

Jag fick svar från cyberfoto att det var 99 st i kö för att köpa en...
 
Re: Re: Har det kommit några kameror sen den 15/12 (D200)

Tunis skrev:
Jag fick svar från cyberfoto att det var 99 st i kö för att köpa en...

Inte fler ändå? Då måste många hoppat av kön, har för mig det var flera hundra tidigare.
Ingen info om när dom skulle få några kameror?
 
Re: Re: Re: Har det kommit några kameror sen den 15/12 (D200)

joniz skrev:
Inte fler ändå? Då måste många hoppat av kön, har för mig det var flera hundra tidigare.
Ingen info om när dom skulle få några kameror?

Jag står i Cyber´s kö, och det är uselt att Nikon inte ens kan ge dem något svar.
 
Re: Re: Re: Re: Har det kommit några kameror sen den 15/12 (D200)

JAVA skrev:
Jag står i Cyber´s kö, och det är uselt att Nikon inte ens kan ge dem något svar.

Då förmodar jag att du inte fått nåt svar från Nikon support heller ?
 
Bor tillsammans med en polare från USA... han hade med sig en liten leksak efter jul. Så jag har fotat en del med D200'n. Använder själv en D70s och blev förvånad.. alla förväntningarna infriades! allt från bildkvalitén till huset i sig!

Den är stor och tung, precis som det skalla vara, en fröjd att använda! Det man slås först av när man använder den är den stora sökaren och hur mjuk slutaren är!

Använt den med sigma 30/1.4, nikkor 12-24/4, 18-35/3.5-4.5, 50/1.8 och sigma 70-200/2.8... alla objektiv tugnt som lätt balanserar riktigt fint på det tunga huset och med nikons ergonomi vill man liksom inte riktigt släppa taget ;)
 
hmm. låter som jag gör rätt i att vänta med beställning.

Klarar mig med min D1a ett tag till. Men till sommaren ska jag kanske äntligen byta upp mig från mitt läroverktyg.
 
Nikon kommer ju från Februari att leverera D200 i kit med antingen 18-70 eller 17-55, undrar om det går att få ett sådant snabbare ?

Troligen kommer det att bli lättare att få ett kit då dom flesta som förbeställt redan har Nikon gluggar och endast beställt huset, undrar hur många som beställt ett kit ?

En D200 i kit med 17-55 borde det inte vara sån lång väntelista på i allafall.
 
Senast ändrad:
Kanske vore det smart att den som vill ha ett hus snabbt slår sina påsar ihop med någon som vill ha ett 18-70 eller 17-55, borde gynna båda parter, snabbare kameraleverans för den ene och billigare objektiv för den andre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.