Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handskar

Produkter
(logga in för att koppla)

Third eye

Aktiv medlem
Hej hej!

Nu när hösten kryper på så tenderar mina fingrar att frysa till, trots att vädret egentligen inte förespråkar handskar.

Jag har använt finmekanik-handskar några gånger men de har ofta någon slags gummi/plast insida som leder bort värme istället för att behålla värme.

Vad använder ni erfarna nu när vädret säger inga handskar men praktiken säger tunna handskar?
 
Hej hej!

Nu när hösten kryper på så tenderar mina fingrar att frysa till, trots att vädret egentligen inte förespråkar handskar.

Jag har använt finmekanik-handskar några gånger men de har ofta någon slags gummi/plast insida som leder bort värme istället för att behålla värme.

Vad använder ni erfarna nu när vädret säger inga handskar men praktiken säger tunna handskar?

Jag använder vilka som helst. Tycker avtryck, AF och hjul funkar bra ändå. Att köra med för kalla handskar förstör fotot på andra sätt; stelhet, skakningar, obehag.
 
Bra tips hör ni :)

Det är just Ejendals Tegera jag har idag som jag tycker blir lite kalla.
Skall åka in till jaktbutik och friluftskompaniet och kolla.
Tack ska ni ha.
 
Bra tips hör ni :)

Det är just Ejendals Tegera jag har idag som jag tycker blir lite kalla.
Skall åka in till jaktbutik och friluftskompaniet och kolla.
Tack ska ni ha.

Jag jobbar på just ejendals och kan medela att det finns tegera pro handskar som är vinterfodrade så ni slipper att frysa om fingrarna samt att ni får ett utmärkt grepp om kameran!
 

Använder samma handskar till både jakt och foto och var ute många timmar i fjolvinterns bortåt 30 minus med dessa utan några större problem!

Här kan du köpa dom billigare: http://www.engelsons.se/jakt-fritid...rent01=2258&parent02=2809&parent03=&sida_nr=2

Dom har många bra modeller med värme i tom. Jakt och foto är snarlikt då man måste ha fingertoppskänsla ibland.
 
Det finns ett par tunna ejendals handskar på claes olsson som endast kostar en tia. Inget för de svinkalla dagarna, men de är tunna, tajta och har bra grepp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.