Annons

Handledsrem.

Produkter
(logga in för att koppla)
lunma skrev:
Jag har inte provat Kaffebrus handlovsrem men jag har en handlovrem från http://www.camdapter.com/ . Den fungerar bra med batterigreppet på, växlar mellan den och vanlig rem. Den kom på mindre än en vecka.

/Mats
Hur växlar du mellan den vanliga remmen och handlovsremmen? Typ karbinhake? Eller måste båda vara monterade på kameran samtidigt. Jag har tänkt använda handlovsremmen på min EOS 40D med batterigrepp.
 
Har en liknande rem (kanske samma?) som jag inte använder.

Den västes i vanliga remvästet + skruvhålet för stativfäste på undersidan av kameran. Skriv en rad om ni är intressed. Säg 80:-
 
Jag brukar köra med en handlovsrem istället för nackremmen. Mycket skönare tycker jag, kameran hänger fint i handen utan minsta "greppkraft", och man har den i redoläge hela tiden. Nackremmen har en tendens att trassla och trilskas när jag plåtar i studion.
 
Den här handlovsremmen kör jag med, fungerar relativt väl dvs. någorlunda enligt förväntan. Billigare än Nikons orimligt dyra egna rem, och utifrån bilden på Scandinavian kan jag inte se att eventuella skillnaden skulle vara värda att nämna eller motivera priset för Nikons rem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.