Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handlat från It-bolaget?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej allihopa!

Jag tänkte köpa en 10D och har kommit fram till att Itbolaget.com har den billigaste kameran.

Men de tar bara emot kort och förskottsinbetalning. Det känns lite otryggt. Någon som har erfarenhet från det företaget?

//Jessica
 
Personligen skulle jag inte handla en så pass dyr kamera från en datorleverantör. Skulle nog kosta på mig en tusing till och handla den i en fotobutik.

Annars kan man ju alltid kolla med killen som annonserar i Foto varje nummer. Han tar hem från USA till väldigt bra priser.

/Tobbe
 
problemet med privatimport är att canon sverige med allra största säkerhet inte kommer åta sig garantiärenden..
 
Men det tror jag nog.. Canon har ju världsgaranti så sånt löser sig alltid.

Men helst ska man nog kosta på sig att gå till en fotobutik. Lite för mycket pengar och lite för mycket teknik för att handla över postorder enligt mig.
 
Jessica_ skrev:
Hej allihopa!

Jag tänkte köpa en 10D och har kommit fram till att Itbolaget.com har den billigaste kameran.

Men de tar bara emot kort och förskottsinbetalning. Det känns lite otryggt. Någon som har erfarenhet från det företaget?

//Jessica

Mitt tips är att ALDRIG betala i förskott! När du väl betalt är det inte alls omöjligt att produkten inte finns i lager etc.. Ett talande exempel är datorbutiken.com som skall ha kört den varianten åtskilliga gånger!
 
ok.. stämmer de du säger så är det förståss fritt fram att handla på de sättet.. men det är inte alla företag som har sådana garantier..

handla över internet är de väl inget fel på? tycker jag.. har själv köpt dyrare saker än kameran via internet..
personligen tycker jag dock att det känns betydligt tryggare med postförskott än förskottsbetalning..
mitt intryck av itbolaget.com är att det finns risk att företaget inte är helt seriöst.. pga deras site.. men det betyder ju inte helt säkert att dom inte e seriösa..
 
...fördelen för dem är ju givetvis att de i princip kan använda dina pengar för att beställa hem produkten.. = de behöver minimalt med eget kapital!

Mitt förslag är således en "riktig" butik eller itbutik med gott rykte och bra kontaktmöljigheter!

Lycka till!
 
det där med världsgaranti verkar inte alltid funka, harsett på en del sajter i USA att det finns två versioner av köp normalpris och imported och det skiljer en del i pris, men imported måste man skicka till butiken i sig för att den ska lagas men normalpris spelar det ingen roll vad i världen man är.Har även en butik i här Barcelona vägg i vägg med den största afferen för foto här och den är bra mkt billigare men det blir problem vid nyttjande av garantin för att det är importerade prylar de säljer. Nu vet jag inte hur detta funka och hur de har koll på allt, serienummer etc, men detta kanske någon vet och det kanske kan vara värt att tänka på. Kan kanske vara så att jag blivit lurad för att köpa dyrare grejer men shit happens
lenell
 
Har också hört nåt liknande. Greymarket eller nåt sånt. Dock ska han som annonserar i Foto ha schyssta grejer som man inte behöver skicka någonstans annat än Canon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.